مدیر عامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد از بازخوانی تاریخ انقلاب در مشهد خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید رضا موسوی افزود: مشهد و مجاوران حضرت امام رضا (ع) در تاریخ انقلاب نقش انکار ناپذیری داشته که این نقش و حماسه سازی ها در تاریخ انقلاب مغفول مانده است.

وی گفت: دغدغه رهبر معظم انقلاب این است که عده ای می خواهند رژیم پهلوی را بزک کنند لذا نباید از دشمن توقع عدم سوء استفاده از تاریخ را داشت بلکه مسئولان باید به تاریخ انقلاب مشهد بها داده و آن را معرفی کنند.

وی اظهار کرد: اولین راهپیمایی انقلاب در مشهد توسط زنان مشهدی در 17 دی ماه 1356 انجام شد و دو روز پس از آن راهیپمایی در قم صورت گرفت اما در تاریخ از راهپیمایی زنان مشهد هیچ اثری نیست ولی راهپیمایی قم در تاریخ معروف است.

موسوی دلیل این امر را مغفول ماندن تاریخ انقلاب در مشهد و عدم بازخوانی تاریخ در مشهد بیان و تصریح کرد : دشمن از این غفلتها به نفع خود استفاده می کند.

وی گفت: در راستای بازخوانی این رویدادها و ایجاد انگیزه برای فعالان فرهنگی، این سازمان نسبت به جمع آوری تاریخ شفاهی مشهد اقدام کرده است.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به تشکیل مرکز اسناد تاریخ مشهد توسط معاونت فرهنگی شهرداری این شهر افزود: این مرکز با هدف ساماندهی خاطرات انقلاب، معرفی مفاخر مشهد و هویت محلات در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه برای تهیه نرم افزار و سخت افزار این مرکز یک میلیار ریال هزینه شده است اظهار کرد: خاطرات جمع آوری شده با نظم خاصی در این مرکز آرشیو می شود تا علاقه مندان بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: تاکنون تعدادی اسناد ارائه شده توسط مردم در این ارتباط ساماندهی شده است.

موسوی گفت: تفاهم نامه ای نیز با نویسندگان و مستندسازان برای تولید آثار مرتبط با تاریخ مشهد منعقد شده و 12 اثر نیز در طول دهه فجر رونمایی می شود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.