50 مرکز و پایگاه سلامت جامعهبه صورت همزمان در حاشیه شهرهای استان کردستان افتتاح وبه بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،ازسنندج،استاندار کردستان در آئین افتتاح همزمان 50 مرکز و پایگاه سلامت جامعه در سنندج، گفت: گسترش شهرنشینی در پنج دهه گذشته در کشور ما مشکلاتی را به وجود آورد که یکی از آنها دغدغه سلامت مردم بوده است.

عبدالمحمد زاهدیبا اشاره به اینکه رشد شهرنشینی بدون برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است،افزود:درحاشیه شهرها امکانات موردنیاز در حوزه سلامت به خوبی پیش بینی نشده است و این موجب شده که مردم در حاشیه شهرها از خدمات بهداشتی و سلامت به اندازه کافی بهرمند نشوند.

وی بیان کرد: طرح تحول نظام سلامت یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید است که بخش‌هایی از آن در دو سال گذشته انجام شده و در این مرحله توجه به حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی و ارتقای سلامت به صورت عام انجام شده است.

استاندار کردستانافزود:شوراهای محلی که در این طرح پیش‌بینی شده است، از مهمترین ارکان آن بوده و مردم باید در جهت ارتقای سلامت، بهداشت و درمان با شوراها همکاری کنند.

گفتنی است؛ 2 هزار و 875 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت به طور همزمان در 17 استان کشور افتتاح می شود که 50 مرکز آن در سطح استان کردستان بوده و امروز با حضور استاندار به صورت نمادین درمحله کانی کوزله سنندجیک مرکز خدمات سلامت افتتاح شد.

افتتاح پایگاه‌ها و مراکز جامع خدمات سلامت یکی از بسته‌های خدمتی برنامه تحول بهداشت است که برای ارائه خدمات سطح یک بهداشتی به حاشیه نشینان و سکونتگاه‌های غیررسمی در سه مرحله برای حاشیه نشینان، شهرهای 20 تا 50 هزار نفر جمعیت و شهرهای بالای 50 هزار نفر صورت می گیرد و هدف عمده این برنامه عمدتا کنترل و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.