جشنواره تئاتر فجر، همیشه انگشت اتهامش به سوی هنرمندان شهرستانی بوده است.

صاحب آهنگر کارگردان نمایش «کات» منتخب سی و چهارمین جشنواره فجر بخش مرور تئاتر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر خود گفت: قصه نمایش داستان زندگی دو خواهری است که می‌خواهند پولی را از عمه پیرشان بگیرند و این امر زندگیشان را دستخوش تغییراتی می‌کند.

وی با بیان اینکه نمایش یک نمایشنامه ایرانی است، بیان کرد: نزدیک به چهارده سال است که با این گروه در حال همکاری هستیم و نویسنده این اثر با نوشته‌های خوب خود، توانسته به درستی شخصیت‌پردازی کند. همچنین این نمایش کاملا ایرانی است و هیچ اقتباسی از آثار خارجی ندارد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره آن تاثیری که باید بگذارد را نمی‌گذارد، اظهار داشت: متاسفانه برنامه‌های جشنواره آنقدر شتابزده عمل می‌کند که تاثیر بسیار مثبتی بر جا نمی‌گذارد. از طرفی تعداد افرادی را که اجازه اسکان می‌دهند، بسیار کم است و هیچ سوالی از کارگردان نمی‌پرسند که برای اجرای نمایش به چه تعداد عوامل نیاز دارید؟!

آهنگر در راستای دو اجرا در یک روز اذعان کرد: اینکه در یک روز دو اجرا برای یک نمایش با فاصله زمانی کم وجود داشته باشد، خوب نیست. زیرا هم بازیگر را خسته می‌کند و انرژی کم‌تری در اجرای دوم دیده می‌شود و هم داوران خودشان مشخص می‌کنند که به تماشای کدامیک بنشینند.

کارگردان نمایش «کات» در خصوص هزینه‌های جا‌به‌جایی دکور از شهر خود گفت: از آنجایی که ما از یک شهر دیگری آمده‌ایم، کار را برایمان دشوارتر می‌کند و تمام هزینه‌های ایاب و ذهاب در خصوص دکور پای خودمان بوده و گفتن اینگونه مسائل هیچ چیزی را عوض نمی‌کند و به همین روال هم ادامه پیدا خواهد کرد.

وی درباره همکاری سالن قشقایی اظهار داشت: خوشبختانه همکاری‌ها خوب بوده؛ اما به خاطر اینکه خیلی دیر امکان اجرا را مشخص می‌کنند، مدت زمان کمی در اختیار داریم تا دکور مربوطه را با سالن اجرا تطابق دهیم و این باعث به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود. از طرفی باید این مسئله را متذکر شوم که متاسفانه مسئولان سالن‌ها بین هنرمندان تبعیض قائل می‌شوند و انگشت‌ اتهامشان به سوی افرادی است که از شهرهای دیگر می‌آیند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار