مشهد؛

بهره برداری از 8 طرح دامپزشکی همزمان با دهه فجر

همزمان با دهه فجر امسال 8 طرح دامپزشکی در استان خراسان رضوی با اعتباری بالغ بر 166 میلیارد و 230 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد، مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی افزود: از طرح های یادشده 2 طرح مربوط به واکسیناسیون دام های استان علیه بیماری «لمپی اسکین» و نیز واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری «نیوکاسل» بوده که به طور رایگان توسط بخش دولتی انجام می شود و مابقی طرح ها توسط بخش خصوصی دامپزشکی به بهره برداری خواهد رسید.

مجید روحانی نژاد گفت: با بهره برداری از طرح های یادشده، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم 430 نفر در استان فراهم خواهد شد.

وی گفت: طرح های فوق، تحت نظارت های بهداشتی این اداره کل مراحل اجرایی خود را انجام داده و در دهه فجر امسال مناطق مختلف استان از مزایای بهداشتی و اقتصادی افتتاح آنها بهره مند خواهند شد.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی افزود: این طرح ها در زمینه های مختلف شامل؛ ارائه خدمات دولتی دامپزشکی به مردم، کارخانه خوراک دام وطیور، کلینیک تخصصی طیور، مرکز مایه کوبی دام و طیور، کشتارگاه صنعتی طیور، کشتارگاه صنعتی دام می باشد.

روحانی نژاد، محل بهره برداری طرح های دامپزشکی استان را در شهرستان های مشهد، کاشمر، فریمان، بینالود، باخرز،نیشابور و چناران دانست.

وی افزود: انجام چنین طرح هایی توسط دامپزشکی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در بخش های مختلف، سبب ارتقای بهداشت عمومی و امنیت غذایی آحاد جامعه خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: علاوه بر برنامه ریزی برای افتتاح پروژه های یادشده در دهه فجر امسال، اداره کل دامپزشکی استان به عنوان یکی از دستگاه های اجرایی که فعالیت های آن نمودی از فعالیت های بهداشتی نظام در این خطه از کشور است برنامه های دیگری را نیز در قالب های فرهنگی، اطلاع رسانی، عقیدتی، ورزشی انجام خواهد داد که برگزاری شانزدهمین جشنواره فرهنگی ورزشی اداره کل با حضور 80 ورزشکار از سراسر استان از جمله موارد یاشده است .

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.