کارشناس دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هرچه پول و سرمایه‌داری از اطراف حرم مطهر دورتر شود، محیط معنوی و فرهنگی سالم‌تری در آن ایجاد می‌شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام دکتر علیرضا پیروزمند در دومین نشست گفتمان شهر با موضوع شاخصه‌ها و مولفه‌های شهر زیارتی با تجلیل از گسترش فضاهای فرهنگی در بافت پیرامون حرم رضوی اظهار کرد: در اطراف حرم مطهر رضوی باید فضاهای فرهنگی و آموزشی نسبت به فضاهای اقتصادی اولویت داشته باشند.

وی با بیان اینکه نباید اطراف حرم مطهر محلی برای برج سازی باشد، تاکید کرد: برای اسکان زائر می‌توان از فرهنگ وقف استفاده کرد، ضمن اینکه اگر توسعه گسترده و اصولی وسایل حمل و نقل شهری صورت بگیرد زائر می‌تواند در جای دورتری هم اسکان یابد.

کارشناس دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با توضیح اینکه شهر اسلامی، شهری است که ذکر خدا و تسیبح دائمی او در آن وجود دارد، گفت: شهر زیارتی ظرفیت مضاعفی برای تحقق بخشی مفهوم شهر اسلامی دارد و آن داشتن زیارتگاه است .

حجت الاسلام پیروزمندبا بیان اینکه مهم است که در پهنه بندی شهر فضاهای فرهنگی، اجتماعی و عبادی را در کجای شهر قرار دهیم، افزود: شهر باید بر محور محلات و مساجد شکل بگیرد و اگر هویت محله‌ای را از بین ببریم، چنان که در شهرسازی مدرن از بین رفته است، هویت شهر تضعیف می‌شود.

انتهای پیامس/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.