همزمان با ایام الله دهه فجر پروژه های مهم شهری و استانی در خراسان رضوی از جمله اتصال مترو به فرودگاه و بهره برداری از واحدهای مسکن مهر عملیاتی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، استاندار در نشست خبری صمیمانه و گرم با اصحاب رسانه به مناسبت ایام الله دهه مبارکه فجر از اتصال قطار شهری مشهد به فرودگاه شهید هاشمی نژاد خبر داد و گفت: قطار شهری مشهد نخستین پروژه مترویی است که در کشور به فرودگاه متصل می شود.

علیرضا رشیدیان همچنین از تحویل 5 هزار و 161 واحد مسکن مهر در استان خبر داد و افزود: 3 هزار و 57 واحد در شهر گلبهار و 2 هزار و 104 واحد نیز در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت تحویل متقاضیان داده می شود.

وی میزان پیشرفت مسکن مهر استان را 86 درصد اعلام کرد و گفت: 14 درصد باقیمانده اکثرا مربوط به شرکتهای تعاونی گلبهار است.

استاندار خراسان رضوی از افتتاح پروژه های 33 دستگاه اجرایی و نیز 36 پروژه توسط شهرداری در دهه فجر 94 خبر داد و افزود: در مجموع هزار و 277 پروژه با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 207 میلیارد تومان در استان افتتاح می شود.

رشیدیان گفت: از مجموع پروژه هایی که افتتاح می شوند، 243 پروژه ملی با اعتبار538 میلیارد تومان، 40 پروژه ملی استانی با 42 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار، 169 پروژه استانی با 168 میلیارد و 700 میلیون اعتبار و 829 پروژه با هزار و 557 میلیارد تومان اعتبار هستند که از محل منابع داخلی و مشارکت های خارجی تامین اعتبار شده اند.

وی شهرداری مشهد و سازمان صنعت، معدن، تجارت استان را رتبه های نخست افتتاح پروژه در دهه فجر عنوان و افزود: شهرداری با 717 میلیارد تومان اعتبار که اخیرا به هزار و 96 میلیارد تومان افزایش یافته رتبه نخست افتتاح پروژه ها را دارد.

استاندار خراسان رضوی بیشترین تعداد پروژه ها را متعلق به شرکت مخابرات دانست و گفت: مخابرات استان 416 پروژه را با اعتباری بالغ بر 41 میلیارد و 900 میلیون تومان و شهرداری 420 پروژه که 177 پروژه شهری است را با 798 میلیارد تومان اعتبار افتتاح می کند.

رشیدیان سایر پروژه ها را متعلق به جهادکشاورزی، آبرسانی روستایی، جمع آوری فاضلاب، ابرسانی به شهرهای استان، احداث مدرسه، ساماندهی گلزارهای شهدا، توسعه روستایی، احداث شبکه توزیع برق، احداث مراکز خدمات درمانی و بهداشتی، توسعه دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، گناباد، سبزوار و تربت حیدریه، کانال انتقال آب، و آسفالت و جدول گذاری برشمرد.

وی میزان پیشرفت پروژه های مصوب سفر استانی رئیس جمهور به استان در سال گذشته را 86 درصد اعلام و تاکید کرد: 84 درصد پروژه ها تامین اعتبار شده اند و امیدواریم در دوران پسابرجام با ورود سرمایه های جدید به کشور تحول جدی در این زمینه داشته باشیم و تا خرداد سال آینده از این پروژه ها بهره برداری کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۵
ساخت مترو فرودگاه امام خمینی تهران