11 میلیون از جمعیت کشور در حاشیه شهر در شرایط نامطلوب زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛  لطفی معاون اموربهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی یزدگفت :  امروز 11 میلیون از جمعیت کشور در حاشیه شهر به دلیل عدم توانایی کافی، افراد در شرایط نامطلوبی و زندگی می کنند و خدمات بهداشتی مناسبی نیز وجود ندارند که دولت تدبیر و امید با توجه به این مناطق پایگاه هایی را برای سلامت ایجاد کرد.

لطفی افزود:با توجه به اینکه استان یزد از پتانسیل خوبی برخوردار است در این راستا سایر مناطق شهری را در کنار حاشیه ای مبتنی بر رویکرد فعال در دستور کار خود قرار دادیم.

وی افزود: امروزه عمده مشکلات جامعه بشری بیماری های غیر واگیری است که 76 درصد از آنها شامل چهار بیماری تنفسی، قلبی و غیره است که باید در مراحل اولیه شناخته و اصلاح شود و پیشگیری اولیه از آنها انجام شود که افزایش تحرک بدنی از جمله این برنامه هاست.

 معاون اموربهداشتی  دانشگاه علوم پزشکی یزدگفت: میانگین نمره سواد سلامت مردم در رده مطلوب است که این نشان می دهد مردم به آگاهی بخشی های سلامت نیاز دارند و یکی از اولویت های ما نیز آموزش او بحث خودمراقبتی است که از هر خانواده، محیط کار و محله افرادی به عنوان سفیر سلامت انتخاب شوند.

 لطفی غربالگری ، ارزیابی و تشخیص و شروع بیماری های مزمن و فصلی، مشاوره و روانشناختی ،  مراقبت بدنی و الگوی تغذیه ای ، بسته های سلامت دهان و دندان مدارس را ازبسته های این طرح درپایگاه های حاشیه ی شهر  عنوان کرد.



انتهای پیام/ی

 

برچسب ها: سلامت ، مردم ، حاشیه ی شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.