استاندار اصفهان از بهره برداری ۱۳۷۵طرح با اعتبار ۱۶هزارو ۷۰۰میلیار ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگر پور در جعمی از خبرنگاران با تبریک ایام الله فجر گفت 1375طرح با اعتبار 16هزار و 700میلیارد ریال به بهره برداری خواهدرسید.

وی افزود76 درصد این طرح ها مربوط به بخش عمومی و غیر دولتی و تنها 24 درصد این طرح ها مربوط به اعتبارات دولتی است.همچنین در بخش تعاونی های خصوصی 754طرح با اعتبار 11هزارو 600میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد170طرح با اعتبار هزارو 200میلیارد ریال در شهرداری و 217 طرح با اعتباری بالغ بر 115 میلیارد ریال در دهیاری ها و در بخش دولتی 88پروژه با اعتبار 315 میلیارد ریال و 146طرح ملی با اعتبار بالغ بر 3هزار و 540 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

زرگر پور در ادامه اظهاراتش تصریح کردعلاوه بر این چندین پروژه ی ویژه نیز در دهه ی فجر به بهره برداری میرسد از جمله 151مرکز بهداشت و پایگاه بهداشتی با اعتبار 560 میلیارد ریال در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت در روستاها و شهر های زیر 50 هزار نفر و همچنین حاشیه ی شهرها تحت پوشش مرکز بهداشت قرار بگیرند.

وی بیان کردتا پایان سال آینده نزدیک به 280مرکز بهداشت باید به بهره برداری برسد که از این تعداد, نزدیک به 151مرکز در تاریخ 10بهمن ماه به بهره برداری رسیده است.

زرگر پور افزوداز جمله فعالیت هایی که این مراکز بهداشتی ارائه خواهند داد این است که برای جمعیتی معادل ۱/۲ میلیون نفر تشکیل پرونده بهداشتی الکرونیکی و غربالگری بهداشتی صورت خواهدگرفت.

وی با اشاره به افتتاح 2500مرکز بهداشتی در ۱۰بهمن ماه در کشور گفتدر راستای تحول نظام سلامت که از سال ۹۳آغاز شد تا کنون بالغ بر 9هزار میلیارد ریال در استان اصفهان هزینه شده است.

استاندار اصفهان بیان کرد از کل هزینه هایی که تا کنون در راستای تحول نظام سلامت صورت گرفته است,7هزار و 500میلیارد ریال آن در بخش درمان و هزارو پانصد میلیارد ریال آن در بخش بهداشت هزینه شده است.

وی در ادامه گفتیکی از نکات شاخص و مهم در ایجاد پایگاه های بهداشتی اداره ی این مراکز توسط بخش غیر دولتی است که این موضوع سبب اشتغال 2هزار نفر در استان گردیده که از میزان ۴۵۰ نفر استخدام و مابقی تا پایان سال آینده مورد اشتغال قرار خواهند گرفت.

زرگر پور از واگذاری واحد های مسکن مهر تا پایان خرداد ماه سال آینده خبر داد و گفتواگذاری این واحد ها در دو مرحله انجام خواهد گرفت که مرحله ی اول آن در دهه ی فجر با واگذاری ۱۰هزار واحد با اعتبار ۱۰هزار میلیارد ریال و مرحله ی دوم آن در خرداد ماه صورت خواهد گرفت.

وی افزودمحوطه سازی این واحد ها تا شهریور ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

وی در رابطه با صندوق بازنشستگان فولاد مبارکه بیان کرداین صندوق به دلیل نداشتن توان مالی پرداخت مستمری بازنشستگان را نداشته است.

زرگر پور افزودپیش بینی شده است که در سال ۹۵ مبلغ ۲هزار میلیار تومان از سوی دولت برای تأمین مستمری بازنشستگان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.