استان خوزستان در بخش بهداشت و درمان 22 سال از وضعيتي که در آغاز جنگ تحميلی داشته عقب ماندگي دارد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ استاندار خوزستان در آيين بهره برداري از پايگاه ها و مراکز سلامت جامعه در حاشيه شهرها در مرکز سلامت جامعه شماره 10 اهواز گفت: استان خوزستان پيش از دوران دفاع مقدس حتي بخشي از عراق را با هدف پيشگيري از ابتلا به برخي بيماري ها پوشش مي داد و خدمات در بخش بهداشت به گونه اي بود که بهداشت و درمان اين استان از عوامل پيشگيري موثر بود.

عبدالحسن مقتدايي افزود: جنگ تحميلي در خوزستان تاثير بسياري گذاشت و اين حاشيه نشين ها نيز جزو تبعات جنگ تحميلي هستند که نبايد مشابه موارد حاشيه نشيني با کلانشهرها مقايسه شود.

وي گفت: بايد بهداشت رواني مجموعه اي که در زندگي اردوگاهي بسر بردند مقدم بر بهداشت جسمي آنها باشد.

استاندارخوزستان افزود: در مرکز و در خوزستان يکي از اولويت ها پرداختن به بهداشت و درمان با اولويت درمان و نيازهاي فوري و تمرکز بر اورژانس باشد.

مقتدایی اظهار داشت : خدمات دهي در بخش اورژانس ها مانع از خيلي اتفاقات بعدي است و مشکلات خيلي از بيماران را مي توان در همان اورژانس حل کرد.

استاندار خوزستان بیان کرد: با تمرکز بر مراکزي از جمله آموزش و پرورش و مراکز بهداشت و درمان که عمده جمعيت را در برمي گيرد و تامين بهداشت رواني آنها با تلفيق امکانات ملي، بايد براي جبران عقب افتادگي ها در خوزستان تلاش شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.