صلاحی: اجرای ضربتی طرح انضباط شهری غلط است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح انضباط شهری هنوز شرح وظایف دستگاه های مربوطه نامشخص و اجرای ضربتی آن تنها آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد.

عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به نواقص در اجرای طرح انضباط شهری اظهار داشت: اجرای ضربتی و بدون ساز و کار طرح انضباط شهری نه تنها آسیب های اجتماعی را گسترش می دهد بلکه نبود راهکارهای مناسب بعد از اجرای این طرح و رها کردن افراد دخیل در آن ، موجب از هم پاشیدن بنیاد خانواده ها می شود.  

وی در خصوص دلایل تاثیر گذاری منفی اجرای این طرح در شرایط فعلی که هیچ شرح وظایفی در آن مشخص نیست، افزود: نامشخص بودن شرح وظایف دستگاه های ذی ربط در اجرای این طرح ،زندگی بسیاری از افرادی که از راه دستفروشی و بساط کردن در معابر امرار معاش می کنند را تهدید می کند بنابراین برای اجرای درست آن ، ایجاد ساز و کارها، تعیین وظایف دستگاه ها و تشکیل کارگروهای حمایت از این افراد امری ضروری است. 
                                                
صلاحی ادامه داد: در شرایط فعلی اجرای این طرح ممکن است تنها چند روز تاثیرگذار باشد چرا که عملیاتی شدن آن به برخورد اصولی و صرف زمان بیشتر نیاز دارد تا بازخوردها و اثرات مثبت آن دیده شود.                                                                                                       

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در اجرای طرح انضباط شهری هم باید با متخلفان برخورد شود و نیز فکری اساسی برای بازگشت این افراد به زندگی با برنامه های مشخص و مکانی جایگزین صورت گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار