وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن بودجه سال آینده برای مبارزه با گروه تروریستی داعش را 50 درصد افزایش می دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه،" اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا،اعلام کرد که دولت آمریکا با افزایش 50 درصدی این بودجه خاص، قصد دارد آن را تا 7،5 میلیارد دلار افزایش دهد.

وی در سخنانی در واشنگتن در این خصوص گفت: از آن جایی که یکی از سیاست‌های اصلی واشنگتن مبارزه با گسترش تروریست‌های داعش است، پنتاگون هم از طرح افزایش 50 درصدی سال 2016 برای رساندن آن تا 7،5 میلیارد دلار در سال 2017 حمایت کرده است.

وزیر دفاع آمریکا این اقدام واشنگتن برای به روز رسانی طرح‌های مبارزه نظامی آمریکا با داعش در قالب ائتلاف 23 عضوی ضد داعش در سطح جهان را بسیار ضروری و با اهمیت خواند.

اظهارات وزیر دفاع آمریکا در خصوص افزایش گسترده مبارزه با داعش درحالی انجام می گیرد که جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز برای شرکت در کشورهای عضو این ائتلاف در رم بسر می برد.

نشست وزرای امور خارجه ائتلاف کشورهای ضد گروه تروریستی داعش موسوم به گروه کوچک، امروز به ریاست مشترک "پائولو جنتیلونی" و "جان کری" وزرای خارجه ایتالیا و آمریکا در محل وزارت امور خارجه در رم آغاز شد.

در این اجلاس وزرای امور خارجه 23 کشور اروپایی، غربی و منطقه‌ای و "فدریکا موگرینی" نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور دارند.

این سومین اجلاس وزرای امور خارجه موسوم به گروه کوچک بعد از نشست لندن در ژانویه سال 2015 و در پاریس در ژوئن 2015 محسوب می شود و پس از گذشت یک سال از تشکیل آن برگزار می شود.

در جریان نشست رم، بر لزوم حمایت از تلاش‌های "استفان دمیستورا" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه تأکید خواهد شد.

از سرگیری عملیات ائتلاف ضد داعش در تمام جبهه‌های داغ و حمایت از دولت عراق از جمله موضوعات این نشست است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار