مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان گفت: این استان رتبه چهارم را بعد از تهران، مازندران و اصفهان در ساخت و بهره برداری از مجتمع های خدماتی _ رفاهی دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ مسعود مصدقی در آئین بهره برداری از مجتمع های خدماتی - رفاهی استان در مجتمع کارون اظهار کرد: با بهره برداری از چهار پروژه در استان، تعداد مجتمع های استان به 36 واحد رسید.

وی افزود: رتبه استان در کشور رتبه قابل قبولی است و سرمایه گذاری خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

مصدقی ادامه داد: 960 میلیارد ریال برای 32 مجتمع در سال های قبل صورت گرفته است بنابراین ساخت این مجتمع ها توجه ویژه ای می طلبد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خوزستان تصریح کرد: براساس طرح جامع برای احداث مجتمع های خدماتی - رفاهی و طرح تفصیلی تهیه شده توسط سازمان، 14 محور نیازمند احداث مجتمع و 18 نقطه شناسایی شده است.

وی اظهار کرد: از جمله دلایل راه اندازی مجتمع های رفاهی، سرمایه گذاری و ارائه خدمات به صورت متمرکز، مدیریت زمان، ارتقاء ایمنی، کاهش تصادفات، روان سازی نرخ جریان تردد و ترافیک در شبکه راهها و اشتغال زایی است.

مصدقی ادامه داد: با توجه به استراتژیک بودن خوزستان در حمل و نقل جاده ی و انجام 90 درصد حمل و نقل استان به صورت جاده ای، انجام شدن 40 درصد واردات کشور از بندر امام (ره) و استراتژیک بودن سه بندر از هشت بندر، فعالیت در جهت توسعه زیرساخت های خدماتی در جاده ها را می طلبد.

همزمان با افتتاح 38 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در 13 استان کشور، چهار مجتمع خدمات رفاهی نیز در خوزستان با حضور داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی از طریق ویدیو کنفرانس به بهره برداری رسید.

این چهار مجتمع شامل مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی کارون در آزاد راه اهواز- بندر امام، گلبهار در کیلومتر 9 محور سوسنگرد - حمیدیه، زاگرس در محور ایذه - دهدز - شهرکرد و عبدالخان در کیلومتر پنج جاده روستایی آهودشت منشعب از محور اهواز - شوش می باشند که با اعتبار 139 میلیارد و 500 میلیون ریال راه اندازی شد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.