معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول گفت:زیر ساخت لازم برای احداث نخستین پالایشگاه شمال خوزستان در دزفول مهیا شده و بزودی عملیات اجرایی این طرح بزرگ صنعتی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حبیب الله آصفی گفت: این پالایشگاه با 3 میلیارد یورو سرمایه گذاری ارزی در مجاورت روستای المهدی بخش سردشت دزفول احداث خواهد شد. 

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود تا اواخر بهمن ماه سال جاری عملیات اجرایی این طرح بزرگ صنعتی آغاز شود.

آصفی افزود: ساخت این پالایشگاه باعث ایجاد 5 هزار فرصت شغلی مستقیم و 10 هزار فرصت شغلی غیر مستقیم شده و مجوزهای لازم برای ساخت این پالایشگاه اخذ شده ست.

فرماندار ویژه دزفول از بازپس گیری 265  هکتار زمین واگذار شده برای احداث پالایشگاه دزفول از گروه سرمایه گذر قبلی خبر داد و بیان داشت: این گروه سرمایه گذار به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود از ساخت پالایشگاه دزفول کنار گذاشته شدند.

وی اذعان کرد: این زمین سال ها پیش برای ساخت پالایشگاه دزفول از سوی دولت به یک گروه سرمایه گذار واگذار شد، اما با گذشت چند سال اقدامی در این رابطه انجام نشد، لذا زمین مذکور برای ساخت پالایشگاه دزفول به گروه سرمایه گذار جدید واگذار گردید.

معاون استاندار خوزستان گفت: با بهره برداری از این پالایشگاه 9 میلیون بشکه فرآوری گاز و 75 هزار بشکه نفت سبک تولید خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین از ساخت یک نیروگاه برق خورشیدی توسط یک شرکت آلمانی در این شهرستان خبر داد و افزود: 200 هکتار زمین برای ساخت این نیروگاه اختصاص یافته است. 

حبیب الله آصفی به پیشرفت 85 درصدی کارخانه فولاد دزفول اشاره کرد و از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی را در این شهرستان فراهم نمایند تا سرمایه گذاران با اعتماد و بدون موانع اداری در بخش های مختلف دزفول سرمایه گذاری کنند.

بخش کوهستانی سردشت با ‎ 3هزار و 800 کیلومتر مربع مساحت و افزون بر 24 هزار نفر جمعیت در  ‎ 35 کیلومتری شمال شهرستان دزفول قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.