به نوشته بلومبرگ، فلز زرد توانسته برای سومین ماه متوالی افزایش بهای خود را حفظ کند وهمچنان پناهگاه امنی برای سرمایه‌گذاری محسوب شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ در مطلبی نوشت: به دنبال کاهش ارزش سهام در بازارهای جهانی، سقوط بهای نفت، گمانه‌زنی‌ها درباره بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا و تلاش سرمایه‌گذاران برای یافتن پناهگاه‌های امن، طلا برای سومین ماه متوالی افزایش بهای خود را حفظ کرد.

این فلز زرد در حالی افزایش 6.3 درصدی را تجربه می‌کند که ارزش سهام در بازارهای جهانی 7.9 درصد کاهش داشته است.

«باب تاکای،» رئیس موسسه مالی «سومیتومو،» در این خصوص گفت: طلا یکی از کالاهای پیروز بازار نه چندان مطلوب امروز است. نمی‌توانم با اطمینان بگویم بانک فدرال آمریکا روند کنونی افزایش نرخ بهره را تا پایان سال ادامه خواهد داد.

«استر جورج،» رئیس بانک مرکزی کانزاس سیتی، نیز در همین خصوص گفت: آشفتگی اخیر در بازارهای مالی تعجب‌آور نیست و دلیلی وجود ندارد بیش از این افزایش نرخ بهره را به تعویق بیاندازیم.

در مقابل مقامات «استاندارد اند پورز،» سازمان آمریکایی اعتبارسنجی، معتقدند افزایش نرخ بهره در زمان کنونی کفایت می‌کند و بانک مرکزی آمریکا باید برای بالا بردن دوباره آن کمی تعلل کند.

بنابر اطلاعات جمع‌آوری شده بوسیله بلومبرگ، احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا در ماه مارس (31 روز منتهی به 13 فروردین) 12 درصد است. این در حالی است که احتمال افزایش نرخ بهره در نخستین روز سال جاری میلادی (11 دی)51 درصد پیش‌بینی می‌شد.

سرمایه‌گذاری بر روی محصولات قابل معامله در بورس طلا برای دوازدهمین بار متوالی افزایش یافت. چنین روندی از ماه دسامبر سال 2012 (31 روز منتهی به 12 دی 91) بی‌سابقه است.

بهای دیگر فلزات مانند نقره، پلاتین و پالادیوم نیز دچار تغییراتی شده‌اند. نقره 0.1 درصد کاهش و پلاتین و پالادیوم هر کدام به ترتیب 0.4 و 0.7 درصد افزایش داشته‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار