کرمانشاه؛

اجراشدن 60 هزارهکتارسیستم آبیاری تحت فشار در استان کرمانشاه

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون 60 هزار هکتار سیستم‌های آبیاری تحت فشار در استان اجرا شده است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال 1396 حدود 35 هزار هکتار به این سطح افزوده می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسروشهبازی گفت: در حال حاضر تنها 240 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی است و مجوز تخصیص آب جهت 45 هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی استان داده شده که تحولی در بخش کشاورزی استان ایجاد می‌کند.

وی توسعه باغات به شیوه مدرن از جمله باغات روسیمی را از دیگر اولویت‌های سازمان عنوان کرد و گفت: در افق بلندمدت توسعه 19 هزار هکتار باغات مدرن دیده شده است.

وی به برنامه سازمان برای توسعه گلخانه‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر نزدیک به 39 هکتار گلخانه در استان داریم که با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا دو سال آینده 60 هکتار دیگر به این سطح افزوده می‌شود.

شهبازی توسعه کشت گیاهان دارویی را از دیگر سیاست‌های سازمان عنوان کرد و گفت: در برنامه داریم 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را به کشت گیاهان دارویی اختصاص دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به ظرفیت‌های استان در حوزه دامپروری اشاره کرد و گفت: مجموع تولیدات دامی استان 442 هزار تن است که ظرفیت افزایش آن وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه توسعه واحدهای صنایع تبدیلی را از نیازهای استان دانست و گفت: هم اکنون 112 واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت یک میلیون تن در استان داریم که باید توسعه یابد و به جایی برسیم که ظرفیت این واحدها حداقل برابر با 50 درصد تولیدات بخش کشاورزی استان باشد.

شهبازی تولیدات فعلی بخش کشاورزی استان را چهار میلیون تن اعلام کرد و افزود: هدف‌گذاری شده در یک افق پنج ساله تولیدات بخش کشاورزی استان به شش میلیون تن برسد که باید متناسب با آن ظرفیت واحدهای صنایع تبدیلی نیز افزایش یابد.

شهبازی همچنین از افتتاح 124 پروژه با اعتبار 184 میلیارد ریال در بخش کشاورزی استان در ایام دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: اشتغالزایی این پروژه ها 309 نفر خواهد بود.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.