رییس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان پسته استان مرکزی گفت: سالانه هفت هزار تن پسته از این شهرستان به خارج از کشور صادر می شود.

بارانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: سالانه حدود 10 هزار تن پسته در زرندیه تولید می شود که 80 درصد آن صادر و مابقی صرف مصارف داخلی می شود.
وی با اشاره به این که هم اکنون صادرات پسته زرندیه به خارج از کشور در حال انجام است، اظهارکرد: صادرات این محصول به کشورهای آسیایی انجام می شود اما صادرات به اروپا همچنان با موانعی همراه است.
وی ادامه داد: کشورهای اروپایی متقاضی خرید پسته زرندیه به خصوص محصول ارگانیک آن هستند و مسوولان ذیربط باید تلاش کنند تا موانع صادرات این محصول به اروپا رفع شود.
بارانی با بیان این که زرندیه کانون تولید پسته استان مرکزی است که 80 درصد انواع پسته های تولیدی در آن قابلیت صادرات دارند، گفت: پسته کاران این شهرستان به دلیل ضعف امکانات زیرساختی فرآوری و بسته بندی هر سال محصول صادراتی خود را به استان کرمان و شهرستان رفسنجان ارسال می کنند.
وی اظهار داشت: این مهم هزینه های سنگین حمل و نقل و احتمال آلودگی محصول را برای آنان به دنبال داشته و صادرات پسته استان مرکزی با برند کرمان موجب ناشناخته ماندن محصولات این منطقه شده است.
وی افزود: 70 درصد سطح باغ های پسته استان مرکزی در زرندیه واقع شده است که تولید و صادرات محصول این شهرستان سالانه بیش از 200 میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.
زرندیه از شهرستان های استان مرکزی یکی از قطب های تولید پسته مرغوب کشور است که به دلیل نزدیکی به پایتخت و فرودگاه امام خمینی(ره) دارای موقعیت ویژه ای است./س
/
برچسب ها: پسته ، صادرات ، زرندیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.