نخست وزیر ترکیه گفت 70 هزار نفر از سوریه به سوی مرز این کشور در حال حرکت هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه روز پنجشنبه درنشست کمک کنندگان به سوریه درلندن مدعی شد، تحت تاثیر جنگ درحلب 70 هزار نفر از موج جدید آوارگان سوری درحال حرکت به سوی مرزهای ترکیه هستند.

وی درسخنانی که بطور زنده از شبکه های خبری ترکیه پخش می شد، گفت: هم اکنون 10 هزار نفر از آوارگان سوری در پشت دروازه مرزی کلیس ترکیه تجمع کرده و در انتظار ورود به خاک ترکیه هستند وحدود 70 – 60 هزارنفر نیزبا فرار از اردوگاه های آوارگان درشمال حلب، به سوری مرز ترکیه درحرکت می باشند.

داوداوغلو مدعی شد، ترکیه به کمک های خود به آوارگان سوری ادامه خواهد داد. نخست وزیر ترکیه شمار فعلی آوارگان سوری درترکیه را 2.5 میلیون نفر اعلام کرد وافزود: هیچ شهری در سراسر ترکیه یافت نمی شود که سوریه ای درآن نباشد وترکیه برای این آوارگان تاکنون 10 میلیارد دلار هزینه کرده است.

داود اوغلو، با ادعای اینکه دولت و داعش مرتکب جرم علیه بشریت می شوند، جامعه بین المللی و سازمان ملل را به مداخله و توقف بمباران ها دعوت کرد.

رسانه های ترکیه نیز به طور گسترده پیشروی نیروهای دولتی سوریه و شکسته شدن حصر دو ساله روستاهای شیعه نشین نبل و الزهرا را برجسته کرده و گزارش می دهند با شکسته شدن این حصر امکان محاصره کامل حلب توسط نیروهای دولتی فراهم شده و رگ حیاتی مخالفان با ترکیه با عملیات یک هفته اخیر سوریه بریده شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار