در هفته‌ای که گذشت در حوزه سلامت اخبار متعددی از جمله افتتاح بیش از دو هزار خانه بهداشت و راه اندازی ۲ هزار و ۶۱۳ تخت جدید بیمارستانی به مناسبت دهه فجر منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی از جمله افتتاح بیش از دو هزار خانه بهداشت، لزوم مطالبه گری مردم از دولت در پیشگیری از سرطان و راه اندازی ۲ هزار و ۶۱۳ تخت جدید بیمارستانی به مناسبت دهه فجر منتشر شده است.

وزارت بهداشت را با بدهی 8 هزار میلیارد تومانی تحویل گرفتم 
 حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت گفت: من زمانی دلم می‌خواست که ساختار وزارتخانه را تغییر بدهم اما به دلیل بدهی 8 هزار میلیارد تومانی و بحران دارویی که با آن مواجه بودیم، امکان پذیر نبود. اگر در ابتدای کار می‌خواستیم ساختار وزارتخانه را تغییر دهیم باید همان راهی را می‌رفتیم که سایر دوستان رفته بودند و در آن دچار مشکل شده بودند، به همین دلیل تغییر ساختار را برای آخرین سال گذاشته‌ایم، حالا چقدر در این زمینه موفق شویم، نمی‌دانیم زیرا مشکلات ما بسیار زیاد است.

لزوم اولویت قرار دادن سلامت در برنامه 5 ساله کشور 
وزیر بهداشت گفت: اگر سلامت جزو اولویت‌های برنامه 5 ساله کشور قرار گیرد، نه تنها رضایتمندی مردم بیشتر می‌شود، بلکه در حوزه اقتصادی هم پیشرفت‌ قابل توجهی خواهیم داشت.

راه اندازی ۲ هزار و ۶۱۳ تخت جدید بیمارستانی به مناسبت دهه فجر 
سخنگوی وزارت بهداشت از افتتاح 2613 تخت جدید در قالب 28 بیمارستان با اعتبار بالغ بر 7163 میلیارد ریال در ایام دهه فجر خبر داد.

خطر ابتلا به سرطان در آب و سبزیجات تهرانی‌ها 
رئیس مرکز تحقیقات سرطان ضمن ابراز نگرانی از آمار مصرف نمک در ایران به آلوده بودن آب و سبزیجات مصرفی در تهران اشاره کرد.

کدام استان‌ها رکوددار اهدای خون هستند؟ 
سخنگوی سازمان انتقال خون از مراجعه ۲ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۵۰۸ نفر جهت اهدای خون از ابتدای سال جاری تا پایان دی‌ خبر داد و گفت: استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی بیشترین میزان اهدای خون در کشور را دارند.

هزار میلیارد تومان برای بیش از 2 هزار پایگاه سلامت هزینه شده است 
معاون بهداشتی وزیر بهداشت ضمن افتتاح بیش از دو هزار پایگاه سلامت گفت: برای 2 هزار و 875 پایگاه سلامت هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

نقش پر رنگ بخش غیر دولتی در نظام دامپزشکی کشور 
محمدرضا صفری رئیس نظام دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر 16 هزار و 500 دامپزشک در سازمان دامپزشکی عضو هستند که بیش از 15 هزار و 500 همکار به صورت غیر دولتی در این سازمان فعالیت می‌کنند.

لزوم مشارکت‌های مردمی در پیشگیری از سرطان 
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: مشارکت‌های مردمی و شبکه‌های اجتماعی در پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان موثر است.

اعلام آمادگی 2 پالایشگر بین المللی برای احداث پالایشگاه پلاسما 
مدیرعامل سازمان انتقال خون از اعلام آمادگی 2 پالایشگر بزرگ و معتبر بین المللی برای احداث پالایشگاه پلاسما در ایران پس از برجام خبر داد.

مردم باید پیشگیری از سرطان را از دولت مطالبه کنند 
قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی گفت: مردم باید علاوه بر تغییر سبک زندگی خود، نیازهایشان را از دولت مطالبه کنند.

سلول‌های خونی چه افرادی شسته می‌شود؟ 
رئیس آزمایشگاه مرجع ایمونولوژی سازمان انتقال خون ایران از اجرای فرایند شستشوی سلول های خونی برای گروه خاصی از افراد خبر داد.

سقف کارانه دریافتی پزشکان 70 میلیون تومان است 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران سقف کارانه پزشکان را 70 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: 2.3 درصد پزشکان بالای این مقدار فعالیت دارند.

هزار آمبولانس به ناوگان اورژانس اضافه می‌شود 
مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: طبق قراردادهای بسته شده 400 آمبولانس تا پایان سال جاری، 800 آمبولانس خردادماه سال آینده و 800 آمبولانس دیگر تا پایان سال 95 به ناوگان زمینی اورژانس اضافه خواهد شد.

بهره‌برداری از مراکز بهداشتی و درمانی یک روز هم عقب نیفتد 
وزیر بهداشت گفت: من گفته‌ام که بهره‌برداری از مراکز درمانی به دلیل هفته دولت،‌ دهه فجر و. . . نباید حتی یک روز هم عقب بیفتد، ما هر زمان که کارمان تمام شد، بهره‌برداری را انجام داده‌ایم.

تجدید میثاق جامعه پزشکی با آرمان های انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) 
رییس سازمان نظام پزشکی به همراه معاونان، مدیران و کارکنان این سازمان با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های بلند معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.

 رونمایی از 22 قلم دارو در 22 بهمن 
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن ارائه گزارش جامعی از پیشرفت برنامه چهارساله این دانشگاه از رونمایی 22 قلم دارو در 22 بهمن خبر داد.

تامین نیروی انسانی مهمترین ماموریت حوزه آموزش 
 محمد باقر لاریجانی معاون آموزشی وزیر بهداشت بیان کرد: از مهمترین مأموریت‌های حوزه آموزش در کشور تربیت نیروی انسانی و تأمین منابع است. مهمترین عامل توسعه کشور توجه به سرمایه انسانی است که نقش دانشگاه علوم پزشکی در این راستا بسیار حائز اهمیت است. بین سالهای 2005 تا 2010 جایگاه توسعه آموزشی کشور 15 سطح ارتقاء پیدا کرده که این میزان یک رکورد در توسعه نیروی انسانی محسوب می‌شود.

تعداد داروی تجویزی نشان حاذق بودن پزشک نیست 
دکتر  سید حمید خوئی عضو داروساز هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، در خصوص نقش بیمه‌ها در صنعت داروسازی، خاطرنشان کرد: با سیستمی معیوب روبرو هستیم که در این سیستم انصاف نیست انگشت اتهام را به یک جزء یا بخشی از  این سیستم نشانه بگیریم. در سیستم معیوب، نظام سیاست گذاری‌، تصمیم سازی، بیمه، تولید و .. معیوب است و نمی تواند بخشی عاری از این عیب در سیستم باشد.

بیمارستان‌های کشور از مدیریت ضعیف مصرف خون رنج می‌برند 
علی اکبر پور فتح اله مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: مدیریت مصرف خون چالش مهمی است که سیستم انتقال خون کشور با آن مواجه است.

پیشرفت‌های حوزه سلامت، از بزرگترین دستاوردهای پس از پیروزی انقلاب است 
رئیس شورایعالی نظام پزشکی گفت: یکی از بزرگترین دستاوردها پس از پیروزی انقلاب در کشور، پیشرفت‌هایی بود که در حوزه سلامت به وجود آمد که مرهون تلاش‌های همه جانبه کادر پزشکی است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.