10 طرح مشارکت مردمی در خصوص راه اندازی واحدهای تولیدی به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛ هادی مقیمی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد گفت: طرحهای مشارکت مردم در راه اندازی واحد های تولیدی مستقر در روستاها با کلیات ده طرح واصله به دفتر امور روستایی و شوراها موافقت شد.

 مقیمی  طرحهای  شرکت یاقوت سبز رستاق بخش مرکزی اشکذر باعنوان درجه بندی و بسته بندی میوه جات ، شرکت تعاونی مرغ مروست با عنوان تولید گوشت سفید ، مجتمع گردشگری کوهسار تفت ، شرکت مهرگان نیرو چرخاب با عنوان تولید برق در بخش زارچ ، مجتمع گردشگری و توریستی شهر رویایی گل افشان در بخش مهریز را از جمله این طرحها اعلام کرد.

وی اشاره کرد : در طرحهای اعلام شده    دولت به میزان چهار برابر آورده روستاییان، تسهیلات با کارمزد سه درصد واگذار می کند که برای روستاهای مرزی این تسهیلات  نه  برابر آورده روستائیان و با کارمزد صفر است و این تسهیلات با بازپرداخت دو سال دوران مشارکت، یک سال تنفس و از سال چهارم به مدت پنج سال انجام می شود.

مدیرکل امور روستایی استان یزد ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ،توسعه و رونق بخشی روستاها را از مهمترین اهداف طرح های  مشارکتی  برشمرد و افزود: این طرحها  در قابل تشکیل شرکت های تعاونی با مشارکت روستانشینان قابل اجراست و از تسهیلات کم بهره برخوردار خواهد بود.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.