قزوین ؛

شیخ زکزاکی رهرو مسیر انقلاب اسلامی بود

مدیر مرکز اسلامی آفریقا گفت: شیخ زکزاکی رهرو در مسیر انقلاب بود‌ و وارستگی، عشق به اهل بیت(ع)، خداشناسی و عرفان تنها بخشی از ویژگی‌ها و شخصیت این عالم بزرگ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالله حسینی در همایش رویش‌های انقلاب درقزوین گفت: پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی بی‌نظیر در طول تاریخ بود که می‌توان از زوایای مختلفی به آن نگاه کرد.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی هم‌چون منظومه شمسی بوده و افراد در جایگاه‌ها و موقعیت‌های متعدد گردهم آمده و تحولی عظیم در جهان  پدید آورده‌اند.

مدیر مرکز اسلامی آفریقا گفت: هنگامی که من به آفریقای جنوبی سفر کردم این کشور تنها 5 شیعه داشت و در حال حاضر بیش از 10 هزار شیعه در این کشور زندگی می‌کنند که این امر از برکت اسلام و انقلاب است.

حسینی با اشاره به اینکه شیخ زکزاکی نیز مردم کشور نیجریه را به دین اسلام دعوت می‌کرد، گفت: شیخ زکزاکی نخست به عنوان روحانی اهل سنت در کنفرانس‌ها و مجامع دینی شرکت می‌کرد اما با مشاهده برکات دین اسلام و انقلاب، شیعه شد و بیش از 12 میلیون نفر را در کشور نیجریه شیعه کرد.

وی ادامه داد: اهداف و آرمان‌های انقلاب بسیار عظیم است چراکه افرادی که تمام جهان آنها را ستایش می‌کنند با مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی، امام(ره) را رهبر خود دانسته و انقلاب را می‌ستایند.

مدیر مرکز اسلامی آفریقا خاطرنشان کرد: در جهان افراد بسیاری با پیروزی انقلاب و مشاهد آثار و برکات آن به دین اسلام گرایش پیدا کرده و مروج دین مبین اسلام شدند که شیخ زکزاکی از جمله این افراد بود.

حسینی افزود: شیخ زکزاکی رهرو در مسیر انقلاب بود‌؛ وارستگی، عشق به اهل بیت(ع)، خداشناسی و عرفان تنها بخشی از ویژگی‌ها و شخصیت این عالم بزرگ است.

وی گفت: شیخ زاکزاکی سه فرزند خود را سال گذشته و 3 فرزند دیگر خود را امسال در راه اسلام و انقلاب فدا کرد، او از مدافعان اصلی مردم فلسطین بود و در حمایت از آنها از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کرد.

مدیر مرکز اسلامی آفریقا با اشاره به تسلط شیخ زکزاکی بر کتب فقهی بیان کرد: شیخ زکزاکی بر کتب دینی و فقهی تسلط ویژه‌ای دارد و بیش از 8 سال از عمر خود صرف تفسیر نیمی از قرآن کریم کرده است.

حسینی با اشاره به درایت مقام معظم رهبری تصریح کرد: از بین‌ بردن دشمن به دست دشمنان از درایت‌های والای مقام معظم رهبری و سیاست خارجی کشور بوده که در حال حاضر در برخی کشورها شاهد این اتفاق هستیم.

وی با اشاره به کمک‌های کشور سوریه در زمان جنگ تحمیلی گفت: در زمان جنگ تحمیلی تمام کشورهای عربی جز سوریه علیه ایران برخاستند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: شیخ ، زکزاکی ، مسیر ، انقلاب ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.