رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در طول ۴ سال از تاسیس مجمع خیرین سلامت گناباد، ۹۰ میلیارد ریال به حوزه سلامت و بهداشت شهرستان های گناباد و بجستان کمک کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رضا احمدی در مراسم افتتاح خانه بهداشت روستای ریاب گفت: یکی از برنامه های وزرات بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه، دسترسی آحاد مردم به سلامت است و در این راستا مراکز بهداشتی و درمانی کمک شایانی به این امر می نمایند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۴۶ خانه بهداشت وجود دارد و ۷۶ بهورز در مناطق شهری و روستایی مشغول خدمت رسانی در حوزه سلامت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد افزود: ۹۳ درصد خانه های بهداشت گناباد نوسازی، بازسازی و یا بهسازی شده اند و ساختمان های آنان دارای حداکثر عمر ۱۵ ساله می باشد.

رضا احمدی با بیان اینکه سیاست های طرح تحول نظام سلامت در ۱۵ برنامه بهداشتی و ۱۰ پروژه پشتیبانی در حال اجرا می باشد، تصریح کرد: یکی از سرفصل های پروژه های پشتیبانی طرح تحول نظام سلامت، توسعه و تکمیل مراکز بهداشتی می باشد که با توجه به کمبود منابع دولتی، دانشگاه های علوم پزشکی از پتانسیل خیرین استفاده می نمایند.

*تامین سلامت جامعه منجر به کاهش هزینه های ملی می شود

فرماندار گناباد نیز در این مراسم گفت: بهداشت و سلامت یکی از مهمترین مؤلفه های توسعه کشورها می باشد و در طول ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، با احداث خانه های بهداشت در دورترین نقاط، تحولی در نظام سلامت و بهداشت کشور ایجاد شده است.

محمدعلی نبی پور، افزود: البته باید با حمایت های مالی بیشتر از دانشگاه های علوم پزشکی بر تعمیق سلامت و بهداشت جامعه افزوده شود چراکه تامین سلامت جامعه منجر به کاهش هزینه های ملی و افزایش جامعه ای سالم می شود.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.