دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: خیرین سلامت طی پنج سال اخیر 4 هزار و 300 مرکز درمانی در کشور ساختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیدرضا نیری دیشب در ششمین همایش خیرین سلامت کاشان در باغ پرندگان قمصر از توابع این شهرستان گفت:خیرین سلامت همچنین طی این مدت طی 40 هزار میلیارد ريال برای ساخت، توسعه، تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی در کشور کمک نقدی کردند.

وی با تاکید بر فرمایش های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بحث سلامت از اولویت های کشور است گفت: وقتی مردم سالم شوند آثار و برکات فراوانی در کشور به وجود می آید.

به‌گفته‌وی، افراد توانمند با ساخت مراکز درمانی و بهداشتی می ‌توانند علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها در تامین سلامت جسمی و روحی هموطنان باقیات صالحاتی جاوادن نیز ازخود به یادگار بگذارند.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور افزود: اقدامات تاسیس این مجمع در پی دیدار رؤسای کمیسیون بهداشت و درمان و امور اجتماعی مجلس شورای اسلامی و جمعی از خیرین استان فارس با رهبر معظم انقلاب اسلامی در آبان ماه سال 1385 و توصیه و تأکیدات رهبری بر واگذاری امور سلامت مردم به مردم انجام شد.

نیری تصریح کرد: مجمع خیرین سلامت کشور در تاریخ 19 دیماه سال 88 به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین فعال در امر سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک ها و مشارکت های مردمی و هدایت این کمک ها به اولویت های ملی در حوزه سلامت، در اداره کل ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری به ثبت رسید و فعالیت خود را به‌طور رسمی آغاز کرد.

وی در پایان افزود: مجمع خیرین سلامت کشور با هدف فراهم آمدن امکان شناسایی و ساماندهی خیرین سلامت کشور و برنامه ریزی برای بهره گیری صحیح از کمک ها ، مشارکت های مردمی و هدایت کمک ها به اولویت های ملّی در حوزه سلامت تشکیل شده‌است.

شایان ذکر است ششمین همایش خیرین سلامت کاشان با حضور خیرین سلامت در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل مسوولان مجمع خیرین سلامت، سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده منتخب مردم و حمیدرضا مومنیان فرماندار کاشان مسوولان دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در باغ پرندگان قمصر از توابع این شهرستان برگزارشد. 




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.