اهواز؛

بهره برداری از 27 پروژه ی بهداشتی، درمانی و کشاورزی در شوش

همزمان با ایام الله دهه فجر 27 پروژه ی بهداشتی درمانی و کشاورزی با حضور فرماندار، امام جمعه، نماینده ی مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی دزفول و جمعی از مسئولان محلی شهرستان شوش به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرماندار شهرستان شوش به اقدامات خوب صورت گرفته در زمینه ی بهداشت ودرمان در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت:  تا رسیدن به نقطه ی نهایی فاصله ی زیادی است که باید با همت مسئولان این امر محقق شود.

رضا نجاتی بیان داشت: با افتتاح این تعداد پروژه ی درمانی در شوش زمینه ی توسعه  و ارتقای سطح سلامت مردم فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در خصوص افتتاح بیمارستان جدید در این شهرستان شوش تصریح کرد: این موضوع به عنوان یکی از خواسته ها ومطالبات مردم به شمار می رود.

 "یوسف پریدار" ریاست دانشکده ی علوم پزشکی دزفول به ابلاغ سیاست های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری اشاره نمود و خاطرنشان کرد: دولت به منظور اجرای این سیاست ها طرح تحول نظام سلامت را در جهت افزایش سطح سلامت مردم اجرایی کرد.

وی گفت: شهرستان شوش در چند سال گذشته در حوزه ی درمان از سطح پایین خدمات برخوردار بود و تنها بیمارستان شهرستان نیز از ابتدایی ترین امکانات محروم بود که با پیگیری های صورت گرفته از طریق وزارت بهداشت و همچنین تلاش های فرماندار و نماینده ی مردم در مجلس مشکلات این بیمارستان تا حدودی مرتفع شده است.

همچنین دکتر"سید راضی نوری" نماینده ی مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: بیمارستان نظام مافی شوش از گذشته دارای مشکلات زیادی بود که اگر همت فرماندار و مجموعه  دانشگاه علوم پزشکی دزفول نبود این مشکلات حل نمی شد.

وی اقدامات صورت گرفته در سطح بیمارستان را  قابل تقدیر عنوان کرد و افزود: شهرستان شوش به جهت وسعت و پراکندگی روستاها نیازمند راه اندازی یک بیمارستان دیگر در بخش شاوور می باشد.

نوری همچنین بر راه اندازی 2 مرکز اورژانس در شهر فتح المبین و منطقه ی دوسلق تاکید کرد.
فرماندار شهرستان شوش پروژه های درمانی را شامل سی تی اسکن، رادیولوژی دیجیتال، چهار اتاق عمل، بازسازی، تجهیز و نوسازی 3 بخش جراحی، زنان و داخلی، میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب ، سونوگرافی، میکروسوکوپ جراحی چشم، فیکو، رادیولوژی پورتابل، سینوسکوپ، 4 دستگاه بیهوشی، اکوکاردیوگرافی، 4 چراغ سیالتیک، 5 تخت اتاق عمل، تخت بستری 40عدد، 2 دستگاه پمپ وکیوم، 4 دستگاه الکتروکاتربرانکار 6عدد، کلنگ ساخت بلوک زایمانی و کلنگ ساخت کیلنیک ویژه با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال عنوان کرد.

همچنین 8 پروژه ی جهاد کشاورزی با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم  34 نفر نیز شامل سیلاژ علوفه، آبیاری تحت فشار، برقی کردن چاه و گلخانه ی هیروپونیک به بهره برداری رسید.

همچنین 10 دستگاه تراکتور با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 250 میلیون ریال به صورت تسهیلات به 10  از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان شوش واگذار شد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.