وجود سرفه مزمن، خون در مدفوع، تغییر در رنگ خال‌ها و مواردی از این دست می‌تواند نشان دهنده خطر پایان عمر باشد مگر این که فرد این نشانه‌ها را جدی بگیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان از چندین علائم بالینی نام می‌برند که می‌تواند نشان‌ دهنده‌ی احتمال ابتلای افراد به انواع سرطان باشد.

گفتنی است، سرفه طولانی و بدون دلیل حتی در زمانی که فرد به بیماری‌هایی چون سرماخوردگی، آسم و آلرژی مبتلا نیست، می‌تواند نشان دهنده ابتلای فرد به بیماری سرطان ریه باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، تغییر در خال‌های بدن نیز می‌تواند نشان دهنده ابتلای افراد به سرطان پوست باشد. کاهش وزن بدون دلیل نیز می‌تواند نشان دهنده ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان کبد باشد.

اشکال در بلع، خونریزی از معده و روده و نیز تغییر در عادات ادراری نیز می‌تواند نشان دهند ابتلای فرد به انواع سرطان‌های گوارشی باشد.

درد مداوم و مزمن در بدن نیز می‌تواند نشانه ابتلای فرد به سرطان لوزالعمده باشد. کارشناسان در روز جهانی سرطان به مردم هشدار دادند که نسبت به برخی نشانه‌های بالینی در بدن خود بی توجه نباشند زیرا این نشانه‌ها می‌تواند نشان دهنده ابتلا به سرطان در آن‌ها باشد.

بروز مشکلات ادراری، وجود خون در ادرار، تکرر ادرار، عدم توانایی در ادرار می‌تواند نشانه‌های ابتلای افراد به سرطان پروستات باشد.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند با مشاهده چنین علائمی در بدن خود سریعاً به پزشک متخصص مراجعه کنند و درمان را به تأخیر نیندازند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار