مطالعه‌ای جدید حاکی از آن است که ورزشی ساده می‌تواند به شما کمک کند تا در مغزتان سلول‌های جدید ساخته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری افراد بر این باور هستند که مغز انسان اندامی سخت، غیر قابل انعطاف و پیچیده است اما در واقع مغز اندامی انعطاف‌پذیر و قابل تغییر است. همان‌طور که با افزایش سن تغییراتی در مغز بوجود می‌آید با کمک برخی ورزش‌های می‌توان سلول‌های مغز را بازسازی کرد و ظرفیت آن را گسترش داد.

این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که بدن و مغز با هم در ارتباط هستند و اخیرا مطالعه‌ای بر میزان تاثیر و ارتباط بدن و مغز بررسی کرده است که تحت چه شرایطی رشد مغز متوقف می‌شود. در مطالعه محققان یافتند که بی‌تحرکی و عدم فعالیت می‌تواند کم‌کم موجب زوال مغز و سلول‌های آن شود.

با وجود اینکه بدن برای ساخت ماهیچه و عضله به تلاش و زمانی طولانی نیاز دارد، مغز برای رشد و ساخت سلول‌های بیشتر به فعالیت‌ها و ورزشی بسیار ساده نیاز دارد. برای انجام این ورزش‌ها فراموش نکنید که بین آن‌ها استراحتی کوتاه کنید و مایعات بنوشید تا سطح انرژی‌تان را بالا نگه دارید.

یکی از این ورزش‌ها تکیه بر دیوار است و تنها وسیله‌ای که برای آن نیاز دارید یک دیوار است. ابتدا از دیوار فاصله بگیرید، دستانتان را روی دیوار بگذارید و به طور مورب به دیوار تکیه دهید. دستانتان را خم کنید تا صورت و سینه‌تان به دیوار نزدیک شود سپس دستانتان را صاف کنید تا از دیوار دور شوید. این کار را 5 تا 10 مرتبه در طول روز انجام دهید.

ورزش بعدی پیاده‌روی است. شاید برایتان جالب باشد که پیاده‌روی می‌تواند سلول‌های عصبی موجود در مغز را تحریک کند و علاوه بر آن سلامتی قلبی عروقی شما را تقویت کند. توصیه می‌شود که چند دقیقه در طول روز و حداقل 10 دقیقه پیاده‌روی کنید تا از این طریق سلامت مغز خود را تضمین کنید.



انتهای پیام/

برچسب ها: سلول مغز ، ورزش ، پیاده روی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار