قزوین ؛

برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در اسفند ماه

آزمون پایانی مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان در دوروز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت : آزمون شفاهی این طرح از یکم تا 12 اسفندماه جاری و آزمون کتبی در 13 اسفندماه جاری از ساعت 9 تا 11 صبح برپا می‌شود.

حجت الاسلام نوروزی در خصوص مکان برگزاری آزمون پایانی مرحله چهارم طرح تربیت حافظان قرآن کریم تصریح کرد: آزمون کتبی خواهران در سالن آمفی‌تئاتر آستان مقدس امامزاده حسین (ع) و آزمون کتبی برادران در آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) برگزار می‌شود.


 حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی افزود : این طرح ملی است و با توجه به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور تربیت شوند، سازمان اوقاف و امور خیریه آموزش یک میلیون نفر حافظ قرآن کریم را بر عهده گرفته است.

وی افزود:  این طرح در رشته‌های جزء 30، جزء یک و جزء 30، جزء 30، یک و دو، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء و 20 جزء و حفظ کل برای تمام سنین در استان قزوین برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه خود را متعهد می‌داند تا طی مدت زمان تعیین شده این تعداد حافظان قرآن را تربیت کند، خاطرنشان کرد: در راستای این تعهد تعدادی از مربیان را برای حضور در دوره‌های مقدماتی و تکمیلی تربیت حافظان قرآن کریم به استان قم اعزام کردیم تا آموزش‌های لازم را در این خصوص فرا بگیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به تربیت حافظان و مربیان قرآن کریم که اکنون در بقاع متبرکه استان در حال فعالیت هستند، مشکل کمبود مربی قرآن کریم در استان قزوین وجود ندارد.

نوروزی ادامه داد: همچنین در سال 95 تعداد دیگری از مربیان و حافظان قرآن کریم برای فراگیری دوره‌های مقدماتی و تکمیلی به استان قم اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تربیت حافظان که از سال 91 در استان قزوین همزمان با سراسر کشور آغاز شده از رشد مناسبی برخوردار است، یادآور شد: از آغاز اجرای این طرح تاکنون جمعیت مطلوبی از آن استقبال کردند و تحت آموزش‌های سازمان اوقاف قرار گرفتند.


انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.