تاکنون ۳۰۰ نفر از حافظان کل قرآن کریم در استان اصفهان مدرک تخصصی حفظ دریافت کرده‌اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان از نظر فعالیت‌های قرآنی به عنوان یک امّ‌القری محسوب می‌شود، اظهار داشت: مؤسسات قرآنی برتر، چهره‌های فاخر قرآنی، حفاظ نمونه و کشوری، داوران و اساتید بین‌المللی و قاریان نوجوان این استان نشان‌دهنده سطح فعالیت‌های قرآنی است و دیگران بر این واقعیت‌ها صِحه می‌گذارند.

  حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی افزود: ارگان‌های دولتی در مقایسه با حجم انبوه فعالیت‌های مؤسسات و خیران قرآنی، از نظر اقدامات عملی حرفی برای گفتن ندارند اما به‌عنوان تسهیل‌کننده فعالیت‌ها می‌تواند با نظارت راهبردی به تشویق فعالان قرآنی پرداخته و به‌عنوان یک هماهنگ‌کننده، اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی با مسئولیت نماینده ولی‌فقیه در استان و دبیری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال فعالیت است و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان مسئول کمیته نظارت بر هزینه کرد و تأیید عملکرد مالی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی است و در این زمینه فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تعدّد مراجع صادرکننده مجوز فعالیت خانه‌ها و مؤسسات قرآنی تصریح کرد: شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور به استناد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آئین‌نامه‌ای با هدف ساماندهی فعالیت مؤسسات قرآنی برای صدور مجوز این مؤسسات تدوین کرده است که بر‌اساس این آیین‌نامه، دبیرخانه‌ای برای صدور مجوز مؤسسات قرآنی در معاونت قرآنی سازمان تبلیغات شکل می‌گیرد. 

اروجی با اشاره به توقف صدور مجوز خانه‌ها و مؤسسات قرآنی در ماه‌های اخیر افزود: دبیرخانه صدور مجوز مؤسسات قرآنی در استان اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده و مؤسسات و خانه‌های قرآنی جدید و مؤسساتی که در گذشته مجوز دریافت کرده‌اند لازم است با مراجعه به این دبیرخانه مجوز جدید دریافت کنند چراکه مجوزهای قبلی فاقد اعتبار است و مجوز جدید با مُهر شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی صادر می‌شود.

وی درباره اجرای طرح «فرزندان روح‌الله با قرآن، در سنگر مساجد» گفت: این طرح برای نخستین بار و همزمان با ایام رحلت امام خمینی(ره) و ماه رمضان با هدف انس بیشتر جوانان با مسجد در استان اصفهان برگزار شد همچنین مسابقات قرآنی در سطح دستگاه‌ها و مسابقات ملی بیان با کمک سازمان دارالقرآن الکریم و شهرداری اصفهان برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری دومین همایش تخصصی حافظان کل قرآن کریم در اصفهان بیان کرد: تاکنون در سطح کشور، 2 هزار مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم توسط سازمان دارالقرآن الکریم ارائه شده و در استان اصفهان 300 نفر از حافظان کل قرآن کریم مدرک تخصصی حفظ قرآن دریافت کرده‌اند و تعدادی از حافظان برای دریافت مدرک تخصصی مراجعه نکرده‌اند.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.