کارشناس معادن اداره صنعت معدن و تجارت سبزوار از شناسایی ۱۱ معدن مس در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مسعود وظیفه دار گفت: سبزوار یکی از مهمترین پتانسیل های معدنی در استان خراسان استاین منطقه به دلیل شرایط زمین شناسی خاص، انواع و اقسام کانی ها فلزی و غیر فلزی را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه برای یکی از این ذخایر معدنی کار فرآوری انجام خواهد شد، افزود: بخشی از این معادن بزرگ در بخش ششتمد، روداب، جغتای، جوین و خوشاب است.

کارشناس معادن اداره صنعت معدن و تجارت سبزوار گفت: تنها معدن مس در حالبرداشت مربوط به بخش ششتمد است که میزان ذخیره آن ۳۵ هزار تن است و سالانه حدود ۶ هزار تن از این معدن برداشت صورت می گیرد.

وظیفه دار به ایجاد مخازن لیچینگ ذخیره مس در مجاورت معدن اشاره کرد و افزود: با این اقدام کانی مس فراوری و تبدیل به کنسانتره مس می شود همچنین در کنار مس کانی های کمیاب دیگری چون طلا، نقره، آهن کم یار و هموتیترین دیده می شود که باید فرآوری و جداسازی شود.

وی گفت: ماده فلزی که باعث برند شدناین شهرستان در حال حاضر در سطح کشور شده کرومیت است که به صورت یک دست در امتداد شرق به غرب این منطقه وجود دارد.

کارشناس معادن اداره صنعت معدن و تجارت سبزوار افزود: در حال حاضر 97 معدن پروانه دار هستند که متنوع ترین ذخایر معدنی غیر فلزی صادر شده از منطقه کائولین، سنگ لاشه آهکی، مرمریت، گرانیت است.

انتهای پیام//گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.