بر اساس یک نظرسنجی جدید، محبوبیت نخست وزیر انگلیس در میان مردم این کشور به طور فزاینده‌ای در حال کاهش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه ایندیپندنت در گزارش اختصاصی نوشت: نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از نظر منفی نیمی از مردم انگلیس نسبت به نخست وزیر و عصبانیت آن‌ها از مذاکرات وی با اتحادیه اروپا است. 

میزان محبوبیت دیوید کامرون در میان نارضایتی عمومی وسیع از روند مذاکرات وی با اتحادیه اروپا درخصوص جایگاه انگلیس در این اتحادیه تنزل یافته است. 

در حالیکه کامرون هجده فوریه به منظور گفتگو با سران اتحادیه اروپا درخصوص جزئیات نهایی توافقش با این اتحادیه عازم بروکسل می‌شود، اکنون با نظر منفی نیمی از مردم انگلیس مواجه است و محبوبیت شخصی وی تقریبا هم سطح محبوبیت جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، است. 

طبق نتایج نظرسنجی موسسه کومرس برای ایندیپندنت آن ساندی، درصد انگلیسی‌هایی که نسبت به کامرون نظر مساعدی دارند، در سه ماه گذشته با تنزل ۷ درصدی، به ۳۱ درصد رسیده است. تنزل حمایت از کامرون با بدبینی فزاینده نسبت به توانایی وی در دستیابی به یک توافق خوب در مذاکرات این هفته مقارن بوده است. 

در پی انتشار پیش نویس توافق در اوایل این ماه، شش نفر از ده رای‌دهنده اکنون پیش بینی می‌کنند که وی قادر به دستیابی به یک توافق خوب نخواهد بود. فقط بیست و یک درصد معتقدند کامرون می‌تواند به توافق خوبی دست یابد. 

همچنین در ضربه‌ای دیگر به کامرون، عموم انگلیسی‌ها در رد این ادعای نخست وزیر متفق القول بودند که خروج از اتحادیه اروپا توانایی کنترل موج آوارگان را، که سعی دارند از کاله وارد انگلیس شود، به خطر می‌اندازد. در کل، 47 درصد رای دهندگان می‌گویند، انگلیس در صورت خروج از اتحادیه اروپا بهتر قادر به کنترل مرزهای کاله خواهد بود. فقط بیست و نه درصد رای دهندگان نظری مخالف داشتند. 

نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که کامرون مهم‌ترین هفته کاری‌اش را از زمان تصدی سمت نخست وزیری پیش رو دارد. 

انتظار می‌رود وی در شانزدهم فوریه به منظور مذاکره با رهبران پارلمان اروپا عازم بروکسل شود و پس از بازگشت به لندن مجددا در هجده فوریه به منظور انجام مذاکرات دشوار با هدف دستیابی به توافق نهایی به پایتخت بلژیک باز می‌گردد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار