وزیر خارجه کره جنوبی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم‌هایی موثر و شدید در شورای امنیت علیه کره شمالی، توافق کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، یک مقام کره جنوبی روز شنبه گفت: وزیر امور خارجه کره جنوبی و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، توافق کردند که شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا باید تحریم‌هایی موثر و شدید را علیه کره شمالی اعمال کنند. 

این مقام کره جنوبی افزود موگرینی گفت اتحادیه اروپا به تلاش‌های جامعه بین المللی برای تحت فشار قرار دادن کره شمالی ملحق خواهد شد و همچنین تحریم‌های مختص خود را علیه این کشور بررسی خواهد کرد. 

یون بیونگ سه، وزیر امور خارجه کره جنوبی، که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرده است علاوه بر دیدار با موگرینی، نشست‌هایی دوجانبه را نیز با همتاهای خود از آمریکا، چین، روسیه و انگلیس برگزار کرد. 

این چهار کشور (آمریکا، چین، روسیه و انگلیس) در تصویب قطعنامه شورای امنیت به منظور اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی نقشی مهم ایفا می‌کنند؛ زیرا همگی آن‌ها به همراه فرانسه از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می‌روند. 
این نشست‌ها در حالی برگزار شد که شورای امنیت سازمان ملل متحد در تلاش برای تصویب قطعنامه‌ای به منظور اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی در واکنش به آزمایش هسته‌ای و پرتاب موشک دور برد اخیر این کشور است. 

کره شمالی اعلام کرد هدف از پرتاب این موشک دور برد قرار دادن ماهواره در مدار زمین بوده است
یون همچنین با فرانک وال‌تر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان دیدار کرد و دو طرف در این دیدار بر ضرورت اعمال تحریم‌های شدید علیه کره شمالی تاکید کردند. 

اشتاین‌مایر پس از نشست با همتای کره جنوبی خود گفت آلمان درحال بررسی اقدامات تنبیهی مختص خود علیه کره شمالی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار