رهبر حزب مخالف کارگر گفت: صلح نه از راه جنگ بلکه تنها از طریق دموکراسی و احترام به بشریت بدست می آید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر در سخنانی در این تظاهرات با بیان اینکه اگر از سلاح هسته ای استفاده شود جان بسیاری از انسان های بی گناه گرفته می شود، گفت: هر کس می خواهد در زمینه هسته ای تصمیم بگیرد باید به تبعات انسانی ناشی از استفاده از سلاح هسته ای بیاندیشد.

وی با اشاره به اینکه این سلاح تنها یک بار و در جریان بمباران هسته ای هیروشیما در جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفت، خاطرنشان ساخت که تبعات ناشی از آن همچنان در نسل های بعد از جنگ قابل مشاهده است.

کوربین خطاب به رهبران سیاسی انگلیس تصریح کرد: صلح تنها از طریق دموکراسی و احترام به بشریت بدست می آید؛ نه با جنگ و خون ریزی و دست درازی کردن به منابع یکدیگر و بی تفاوت بودن نسبت به فجایع انسانی پس از آن.

وی با اشاره به وعده هایش در زمان انتخابش به عنوان رهبر حزب کارگر درسپتامبر سال گذشته، گفت یکی از این وعده های انتخاباتی «برچیدن سامانه دفاع هسته ای انگلیس (ترایدنت)» بوده و او همچنان به این وعده اش «متعهد» و جدی است.

«نیکلا استروجن» سر وزیر اسکاتلند از دیگر سخنرانان این تظاهرات نیز گفت: استفاده از «ترایدنت» یک اقدام غیر اخلاقی است. سلاح هسته ای سبب آسیب رساندن به جامعه بشریت در ابعاد گسترده خواهد شد.

رهبر حزب ملی اسکاتلند تاکید کرد: وجود سلاح هسته ای، انگلیس را در مقابل تهدید های تروریستی ایمن نخواهد کرد.

استروجن با اشاره به اظهارات اخیر جورج آزبورن وزیر دارایی انگلیس که روز گذشته هشدار داد که برای جبران کسری بودجه دولت، درصدد است تا سیاست های ریاضتی را تشدید کند، یادآور شد که هزینه به روز رسانی سامانه ترایدنت 167 میلیارد پوند است.

سر وزیر اسکاتلند تصریح کرد: دولت انگلیس می تواند این اعتبار را برای خدمات عمومی، آموزش و پرورش نسل آینده و تامین کسری بودجه کشور هزینه کند.

وی همچنین با بیان اینکه انگلیس از سایر کشورها می خواهد از سلاح هسته ای استفاده نکنند، گفت: ما چطور می توانیم سایر کشورها را به خلع سلاح هسته ای تشویق کنیم در حالی که با به روزرسانی سامانه ترایدنت این پیام را می دهیم که امنیت ما بستگی به برخورداری از سلاح هسته ای دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار