معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: کارخانه زباله سوز دیگری با حجم 1600 تن زباله در روز در مجتمع آراد کوه احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبدالهی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم افتتاح اولین نیروگاه  خورشیدی کشور و اولین سالگرد راه اندازی ریجکت سوز مجتمع آراد کوه که امروز(دوشنبه) در این مجتمع برگزار شد با بیان این که شهرداری تهران به دنبال دفن پسماند تهران است، اظهار داشت: شهرداری تهران ساخت کارخانه‌ی زباله سوز 1600 تنی را در دستور کار خود دارد.

وی با بیان این که از سه سال گذشته سیستم تصفیه خانه شیرآبه را در شهر تهران داشته‌ایم، افزود: در آینده نزدیک در شهر تهران دیگر دریاچه شیرآبه نخواهیم داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر این که این دریاچه مشکلاتی زیادی را برای تهران ایجاد کرده بود ،تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد شیرآبه این دریاچه خشک شده و تلاش داریم تا 10 درصد باقی مانده آن را تا سال جدید خشک کنیم.

عبدالهی با اشاره به افتتاح کارخانه زباله سوزی که در سال گذشته افتتاح شد، یادآور شد: این کارخانه روزی 3 مگاوات برق تولید می کند که با آن می توان برق مورد نیاز 1300 خانوار را تامین کرد.

وی با بیان اینکه تکنولوژی سوزاندن زباله سال‌ها است که در دنیا شکل گرفته است،تاکید کرد: در حال حاضر به دنبال استفاده از انرژی های خورشیدی هستیم به همین دلیل باید در کشور به این رویداد بیشتر توجه شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به سالگرد افتتاح نیروگاه زباله سوز افزود: عده ای از مسئولان از تعطیلی این کارخانه خبر داده بودند در حالی که این کارخانه در یک سال گذشته شاید با اشکالاتی مواجه بوده اما فعالیت خود را متوقف نکرده است.

عبدالهی بیان کرد: طبق برنامه های شهردار تهران به دنبال این هستیم که تا  سه سال آینده هیچ زباله ای در شهر تهران دفن نشود.

وی با بیان اینکه باید برای 50 سال آینده برنامه ریزی های دقیقی را انجام دهیم، گفت: در حال حاضر قوانین و ضوابط به ما اجازه ساخت زباله سوز در شهر تهران را نمی دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه برای هر 500 تا 2000 تن زباله سوز هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است، تاکید کرد: امروزه ساخت زباله سوز تقریبا 120 میلیارد تومان ارز نیاز دارد.

عبدالهی با بیان اینکه از سال 1335 تا سال 1376 دفن زباله به صورت دفن محور بود، یادآور شد: از سال 1376 تا 1384 به صورت آزمایشی سوله هایی برای تفکیک 500 تن زباله خشک و تر از یکدیگر احداث شد که 200 تن عملکرد روزانه آن بود.

وی با تاکید بر اینکه از سال 84 تا کنون سوله های متعدد در شهر تهران ایجاد شده است که 7500 تن زباله را ریجکت و به کمپوست تبدیل می کند، گفت: در حال حاضر 200 تن زباله را در مجتمع آرادکوه به برق تبدیل و مابقی را دفن می کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران اضافه کرد: با احداث کارخانه 1600 تنی زباله سوز می توانیم 50 مگاوات برق تولید کنیم.

عبدالهی به وضعیت مناسب نظافت شهر تهران در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: علی رغم مشکلات فراوان و حضور 15 هزار نیروی کارگری وضیت نظافت در شهر تهران بسیار خوب است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار