طرح بازرسي فني خطوط لوله نفت و گاز شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب با رشد 53 درصدي در حال اجراست.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدير مهندسي و ساختمان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب امروز اظهار داشت: اين طرح که با هدف افزايش ايمني خطوط لوله برنامه ريزي شده است، طبق برنامه زمان بندي شده پيش مي رود.

حميد راكي افزود: اين طرح با اعتباري افزون بر 900 ميليارد ريال در حال اجراست و کارشناسان و متخصصان داخلي وضعيت خطوط لوله را با استفاده از توپك هاي هوشمند و روش ارزيابي مستقيم، مورد پايش قرار مي دهند.

 وي ادامه داد: پس از شناسايي نقاط آسيب پذير لوله ها، عمليات تعمير آنها در قالب طرح جامع تعميرات خطوط لوله زيرزميني و روزميني انجام مي شود.

مدير مهندسي و ساختمان شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب خاطرنشان كرد: عمليات بازرسي فني، ضامن حفظ ايمني خطوط لوله و تأسيسات است که از لحاظ اقتصادي به خاطر جلوگيري از وقفه در توليد و از نظر زيست محيطي به دليل پيشگيري از آلودگي عرصه هاي طبيعي از اهميت بسزايي برخوردار است.

وي افزود: در محدوده عملياتي اين شرکت، انواع خطوط لوله با  قطر هاي مختلف از چاه هاي توليدي تا واحد هاي بهره برداري و از آنجا تا مبادي مصرف و صادرات و همچنين بين تأسيسات و واحدهاي مختلف فرآورشي نفت و گاز وجود دارد که از مسير هاي مختلف با شرايط اقليمي متنوع عبور داده شده است.

شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب در گستره اي به وسعت بيش از ٤٠٠ هزار کيلومتر مربع
در استان خوزستان و بخش هايي از استان هاي فارس، بوشهر و کهگيلويه و بوير احمد در زمينه توليد نفت، گاز و مايعات گازي فعاليت دارد و حدود 80 درصد نفت کشور را توليد مي کند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: خوزستان ، نفت ، خط ، گاز ، بازرسی ، شرکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.