دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های شورا در ماه‌های گذشته روند تدوین برنامه اجرایی طرح ملی حفظ قرآن کریم به کندی انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح سند ملی حفظ قرآن کریم از ابتدای سال 93 در جلسات ستاد راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی مطرح شد.

وی افزود: پس از تهیه پیش نویس توسط گروهی به سرپرستی یکی از حافظان و کارشناسان قرآنی کشور، مقرر شد با در نظر گرفتن اشکالات پیش‌نویس، این سند با مسئولیت معاونت مطالعات و برنامه‌ریزی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در فرصتی دو ماهه تهیه و بعد از بررسی در جلسه مجمع مشورتی به تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی برسد.

دبیر شورای توسعه قرآنی کشور گفت: این پیش‌نویس با اجرای مطالعات پشتیبان در زمستان 93 نهایی و به جلسه بیست و پنجم شورای توسعه فرهنگ قرآنی در دوم اسفند ماه ارائه شد.

وی افزود: در این جلسه کلیات طرح ملی حفظ قرآن کریم تصویب شد و تدوین برنامه اجرایی آن به کمیسون توسعه آموزش عمومی و کمیسیون تبلیغ و ترویج واگذار شد.

محمدی در خصوص روند این طرح ملی خاطرنشان کرد: متأسفانه علی‌رغم پیگیری‌های شورا در ماه‌های گذشته روند اعلام نظر کمیسیون‌ها به کندی انجام شده است، البته در جلسات آخر دو کمیسیون مزبور در پاییز 94 قرار شده کارگروهی از اعضای کمیسیون تشکیل شده و پس از اعمال اصلاحات نظر خود را به دبیرخانه شورا اعلام کند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در پایان عنوان کرد: هم‌اکنون یکی از مسائل مهم این طرح به نهاد اجرایی طرح‌های حفظ برمی‌گردد که گزینه‌های متعددی برای آن مطرح شده و باید تعیین تکلیف شود.




انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.