این روزها متاسفانه استفاده از انواع هورمون های نیروزا و مکمل های ورزشی میان نوجوانان و جوانانی که تب داغ تناسب اندام و عضلانی شدن را در سر دارند رایج شده است و بدون توجه به عوارض آنها فقط برای رسیدن به هدفی که در سر دارند سلامتی شان را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ یک متخصص پزشکی ورزشی گفت مصرف خود سرانه پروتئین و مکمل های ورزشی در بسیاری از باشگاههای ورزشی رواج پیدا کرده و چنانچه در استفاده از این ترکیبات و هورمون ها دقت کافی صورت نگیرد میتواند عوارض خطرناک و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.


میلاد براتی با بیان اینکه طاسی، کلفتی شدید صدا، عقیم شدن در آقایان ،کلفتی صدا،افزایش اشتها ، افزایش جوشهای صورت در زنان و افزایش کلسترول بد خون ،خشونت ورفتارهای تهاجمی، افسردگی ناهنجاریهای کلیه و کبد از عوارض این مکمل ها است گفت در بسیاری از مواقع مصرف هورمونها و مکمل ها باعث مرگ ناگهانی می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر فرد این داروها را خودش تزریق کند امکان عفونت و انتقال بیماری های مانند هپاتیت و ایدز در صورت مصرف سرنگ وجود دارد افزود مصرف این داروها از نظر قانونی ممنوع است مگر پزشکی برای مصارف درمانی توصیه کرده باشد.

براتی خاطر نشان کرد:متاُسفانه بیشتر این مواد در خارج از کشور تولید و به داخل کشور قاچاق می شود واغلب حاوی مواد اعتیاد زاست.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.