اولین مراسم بزرگداشت عالم واقف شیخ میرزا مسعود شیخ الاسلام در مسجد شیخ الاسلام قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین وقف را عامل ماندگاری انسان دانست و گفت: این عالم واقف یکی از واقفان خیر اندیشی بوده که 120 سال پیش دارایی خود را صرف ساختن مسجد و مدرسه علمیه شیخ الاسلام کرد و همچنین قنات هایی برای آبیاری مزارع کشاورزی وقف کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: با ترویج فرهنگ وقف می توان شاهد رشد و پویایی جامعه بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ، یکی از شیوه های وقف تاثیر گذاری آن دربین آحاد ختلف جامعه است و این امر می تواند ایثار و از خود گذشتگی را در بین افراد بیشتر کند.

امام جمعه قزوین  اهداف وقف را تعلیم و تعلم رایگان، تاسیس مراکز علم و عبادت، تهیه آب و آبیاری و تاسیس کاروان سراها ذکر کرد و ادامه داد: توجه به شرایط روز یکی از ملزومات وقف است و باید به آن توجه ویژه ای شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان نیز در این مراسم ایجاد وقف های جدید، توسعه وقف های موجود و حفظ و نگهداری موقوفات جدید را از اهداف عمده وقف در استان یاد کرد و گفت: در استان 14 موقوفه در راستای حوزه علمیه به ثبت رسیده و همچنین بیش از 8 هزار و 500 رقبه در استان موجود است.

حجت الاسلام مصطفی نوروزی افزود: نیاز روز استان ایجاد وقف های جدید در زمینه حوزه های علمیه است و تکریم از عالمان واقف ازرسالت این سازمان است که درسال آینده نیز تکریم از عالمان واقف در استان انجام می شود.

حجت الاسلام عباسی، مدیر حوزه های علمیه استان نیز در این مراسم گفت: یکی از اقدامات ارزشمند در جامعه ایجاد وقف های جدید است که می تواند رشد و پویایی جامعه را به همراه داشته باشد و طلبه ها می توانند مروجان وقف در استان باشند.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.