شیراز؛

پیام هنر و ادب، صلح، عدالت و برابری است

معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: هنر یک امر اختصاصی و انحصاری نیست، بلکه تمام افراد با هنر و اندیشه و دیدگاه می توانند در این امر حضور یابند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمدرضا داودآبادی فراهانی، در هفتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: هنر یک امر اختصاصی و انحصاری نیست، بلکه تمام افراد با هنر و اندیشه و دیدگاه می توانند در این امر حضور یابند و با آثار هنری و ادبی، پیام آور صلح، عدالت و برابری باشند.
وی افزود: هنر و ادبیات، دو مولفه اصلی فرهنگ هستند که بی شک، در پیدایش و تکامل انسان، نقش بسزایی داشته اند؛ هنرمند با ذهن پویای خود آثاری خلق می کند تا بتواند با نگاهی متفاوت و هنرمندانه، دنیا را با یک دریچه نو به افراد جامعه معرفی کند.
این مسئول با بیان اینکه هر جامعه ای می تواند با بهره گیری از رشته های هنری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند، ادامه داد: هنر تنها زبان مشترکی است که برای تمام اقشار، قابل فهم است.
معاون فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد این جشنواره بهانه ای باشد تا استعدادهای هنری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور کشف شود و تاکید کرد: یکی از اصول مهمی که در معاونت فرهنگی دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت مورد حمایت و تاگید قرار گرفته، بسترسازی برای آشنایی عمیق با بن مایه های نظر و فرهنگ متعالی ایرانی و اسلامی است که موجب شده تا تمام مسوولان مرتبط در وزارت بهداشت، دانشجویان را در این زمینه هدایت کنند.
او افزایش قابل توجه آثار ارسالی به این جشنواره را بیانگر اعتماد دانشجویان به این معاونت دانست و اضافه کرد: بر این اساس بر این باور هستیم که دانشجویان علوم پزشکی از ذوق ادبی و هنری برخوردار هستند.
دکتر فراهانی یادآور شد: تلاش می کنیم برای بالندگی و باروری استعدادهای دانشجویان سرمایه گذاری کنیم، زیرا اندیشه های دانشجویان به عنوان یکی از سرمایه های هر کشور به شمار می رود.
انتهای پیام/
برچسب ها: پیام ، هنر ، ادب ، عدالت ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار