اردبیل؛

صدور مفاصاحساب به موقوفات اردبیل

رییس اداره تحقیق و شعبه حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از صدور مفاصاحساب برای 507 موقوفه و بقاع متبرکه مشمول رسیدگی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام رضا هژبری گفت: یکی از وظایف مهم اداره تحقیق، صدور مفاصاحساب برای موقوفات و بقاع متبرکه است که امسال این اداره پس از رسیدگی به اسناد هزینه، برای 507 موقوفه و بقاع متبرکه مشمول رسیدگی، مفاصا حساب صادر کرد.

وی افزود: امسال رسیدگی فیزیکی به اسناد هزینه موقوفات و بقاع متبرکه طبق ماده 24 آیین نامه کیفیت تحقیق، با حضور در ادارات اجرایی و نظارت بر چگونگی هزینه و درآمد موقوفات و بقاع متبرکه انجام پذیرفت.

رئیس اداره تحقیق و شعبه حقوقی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نظارت برعملکرد متولیان موقوفات غیرمتصرفی، دفاتر موقوفات و بررسی اسناد درآمد و هزینه آنها و صدور نظریه مصرف برای موقوفات فاقد وقف نامه را از اقدامات مهم شعبه حقوقی اداره تحقیق دانست و افزود: علاوه بر صدور دو فقره حکم تولیت، برای تعداد 6 فقره از موقوفات پس از بررسی بر اساس بند 6 و 7 ماده 6 آیین نامه کیفیت تحقیق، گواهی مصرف صادر شده است.

حجت الاسلام هژبری نظارت دقیق بر اجرای نیات واقفان خیراندیش و تطبیق اسناد هزینه با مفاد وقف نامه و مردودی آن دسته از اسناد هزینه هایی که با مفاد وقف نامه تطابق ندارند را از اقدامات مهم اداره تحقیق بیان کرد و گفت: پس از رسیدگی و نظارت بر عملکرد متولیان، برای آنها کارنامه ارزیابی صادر شد.

وی گفت: در سالجاری یکی از اقدامات ویژه اداره تحقیق برگزاری دوره های تخصصی و آموزشی برای متولیان موقوفات غیرمتصرفی بود که در این دوره ضمن ارائه جزوه آموزشی به متولیان، نکات کاربردی جهت اجرای دقیق و صحیح نیات واقفان به آنها گوشزد شد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.