شهرکرد؛

رقابت ۶۸ داوطلب نمایندگی مجلس دهم در چهارمحال و بختیاری

۶۸ داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۴ حوزه انتخابیه استان چهارمحال و بختیاری با هم رقابت می کنند.

به گزارش حوزه استان های گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری، با اشاره به آغاز تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور گفت: تاکنون و بر اساس آخرین تغییرات، ۶۸ داوطلب در ۴ حوزه انتخابیه این استان با هم رقابت می کنند.  

جعفر مردانی افزود: روز گذشته، دو نامزد نمایندگی مجلس دهم از حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ، انصراف خود را از حضور در این رقابتها اعلام کردند.

وی اضافه کرد: بنابراین تاکنون ۳۳ داوطلب نمایندگی مجلس دهم در چهارمحال و بختیاری، از ادامه رقابت در این عرصه انصراف داده اند.

به گفته وی؛ تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از بامداد امروز پنج شنبه ۲۹ بهمن آغاز و تا ۸ صبح روز پنج شنبه ۶ اسفندماه، ۲۴ ساعت قبل از رأی‌گیری ادامه دارد.  

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه ۷ اسفندماه امسال همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.  

استان چهارمحال و بختیاری با ۹ شهرستان و بیش از ۸۹۵ هزار نفر جمعیت، دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و ۴ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است که شامل یک نماینده از حوزه انتخابیه شهرکرد، بن و سامان، یک نماینده از حوزه انتخابیه بروجن، یک نماینده از حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار، و یک نماینده از حوزه انتخابیه لردگان می باشد.

از مجموع ۱۴۶ داوطلب ثبت نامی مجلس دهم در این استان، در مجموع ۷۵ داوطلب تایید صلاحیت شدند که تا کنون ۷ نفر از آنان انصراف داده اند، ۲۶ داوطلب هم در مراحل قبل انصراف دادند و ۴۵ داوطلب نیز رد صلاحیت شدند.  

همچنین در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، از ۱۶ داوطلب ثبت نامی در چهارمحال و بختیاری، ۳ داوطلب در عرصه رقابت حضور دارند.  

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز، از ۲۲ بهمن آغاز و تا ۵ اسفند به مدت ۱۴ روز ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار