در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی از جمله دستور فوری وزیر برای پیگیری حادثه سوختگی مادر دوقلوها سیاسی بازی ها در طرح تحول سلامت، اختلاف 300 برابری دریافتی پزشک و پرستار افسانه است و... در حوزه سلامت منتشر شد.

دستور فوری وزیر برای پیگیری حادثه سوختگی مادر دوقلوها 
در پی انتشار خبر سوختگی شدید زنی که برای انجام عمل جراحی سزارین در بیمارستان چمران تهران بستری شده بود، وزیر بهداشت که در شیراز به سر می‌برد، بلافاصله پس از اطلاع دستور رسیدگی فوری و تحقیق از مسئولان و دست‌اندرکاران را صادر کرد.

اختلاف 300 برابری دریافتی پزشک و پرستار افسانه است
آقاجانی  معاون درمان وزیر بهداشت گفت::  4 هزار و 979 پزشک عمومی حوزه درمان در 570 بیمارستان وزارت بهداشت فعالیت می‌کنند که مجموع دریافتی آنها قبل از کسر مالیات حدود 5 میلیون 459 هزار تومان است.پزشکان عمومی حوزه بهداشت 6 میلیون و 500 هزار تومان دریافتی دارند، 21 هزار و 479 متخصص و فوق تخصص‌ها در 570 بیمارستان وزارت بهداشت، 13 میلیون 917 هزار تومان دریافت می‌کنند. میانگین دریافت پرستار عادی و فاقد مسئولیت حدود 3 میلیون 136 هزارتومان بوده که تعداد آنها 63 هزار و 689 نفر است.

نسبت دریافتی پزشکان به پرستار عمومی در بیمارستان‌های وزارت بهداشت را 1.75 اعلام کرد و گفت: این نسبت برای متخصصان و فوق تخصص‌ها به پرستاران عادی 4.45 است، بنابر این افسانه 100 یا 300 برابری دریافتی پزشکان نسبت به پرستاران غیر واقعی است

رونمایی از لامپ اشعه ایکس برای نخستین بار در کشور/افتتاح بزرگترین مرکز سوانح سوختگی کشور
وزیر بهداشت در سفر خود به شیراز، از لامپ اشعه ایکس که یکی از اجزای مهم دستگاه‌های تصویربرداری است، برای نخستین بار در کشور رونمایی کرد.

دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 189پروژه بهداشتی درمانی استان فارس که به مناسبت دهه مبارک فجر امسال، به مرحله بهره برداری رسیده بود، به شیوه ویدئوکنفرانس، افتتاح کرد.

برنامه‌ای 5 ساله برای جبران کمبود نیروی پرستاری 
معاون پرستاری وزارت بهداشت از طراحی برنامه‌ای 5 ساله برای جبران کمبود نیروی پرستاری خبر داد.

110 اورژانس جدید در کشور راه اندازی می‌شود 
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه زیرساخت‌های حوزه سلامت به دلیل کم‌توجهی با پیشرفت همراه نبوده است، گفت: 110 اورژانس جدید در کشور راه‌اندازی می‌شود.

سوختگی مادر دوقلوها قصور پزشکی نیست 
آقاجانی با تأکید بر این که تکلیف پیگیری قضایی ماجرای سوختگی مادر دوقلوها باید در دادگاه مشخص شود، گفت: این اتفاق در اثر قصور پزشکی صورت نگرفته است.

کمبود نیرو جامعه پرستاری را فرسوده می‌کند 
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کمبود نیرو جامعه پرستاری را با فرسودگی روبرو می‌کند،‌ گفت: با فرمول‌های جدید در بخش دولتی مزایا و پرداختی‌ها به پرستاران تغییر کرده است.

طرح پرداخت عملکردی در 43 دانشگاه اجرا می‌شود 
معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای طرح پرداخت عملکردی در 43 دانشگاه و همچنین کاهش سنجه پرستاران از 8 هزار به هزار سنجه برای رسیدگی بیشتر به بیماران خبر داد.

تجهیز و توسعه مراکز مراقبت‌های پرستاری خارج از بیمارستان ضرورت دارد 
معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: تجهیز و توسعه مراکز مراقبت‌های پرستاری خارج از بیمارستان ضرورت دارد.

برنج تراریخته تجاری در دنیا وجود ندارد 
مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی گفت: برنج ترا‌ریخته تجاری در دنیا وجود ندارد و اقدامات صورت گرفته آزمایشگاهی بوده است.

نقش مؤثر نظارت صنف عطاری‌ها بر عرضه‌ عرقیجات گیاهی 
معاون طب سنتی وزارت بهداشت، در کنار نظارت‌های سازمان غذا و دارو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، کنترل صنف عطاری‌ها را در عرضه عرقیجات گیاهی مؤثر دانست.

بیش از 50 درصد دانش‌آموزان سابقه مصرف قلیان دارند/ راه‌اندازی سامانه 190 برای پاسخگویی به مردم در ایام نوروز 
سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: گزارشات سال 91 حاکی از آن است که 51.2 درصد از دانش‌آموزان سابقه مصرف قلیان و 31 درصد از آنها سابقه مصرف سیگار دارند. این آمار بیانگر این آسیب جدی است زیرا 90 درصد افرادی که معتاد به سیگارند از سنین زیر 18 سالگی شروع کرده‌اند بدین ترتیب دانش‌آموزان به سمت اعتیاد و قلیان کشیدن حرفه‌ای می‌روند. بدین ترتیب باید درمان معتادان به دخانیات را در شبکه بهداشت ادغام کنیم. 

افزایش موارد ابتلا به تب مالت در کشور/موردی از زیکا در کشور گزارش نشده است 
 محمد مهدی گویا رئیس مرکز  بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: موارد ابتلا به تب مالت در کشور افزایش پیدا کرده است استان‌های غربی، مرکزی و شمال غربی بیشتر از سایر مناطق به این بیماری مبتلا می‌شوند اکنون بهترین فرصت است که با همکاری‌های بین بخشی طوری برنامه ریزی کنیم که در سال 95 موارد ابتلا به این بیماری کاهش یابد. 

طرح تحول سلامت دچار سیاسی‌ بازی شده 
سخنگوی وزیر بهداشت گفت: تعدادی از مخالفان طرح تحول سلامت کسانی هستند که با دولت مشکل دارند زیرا در مراحل اولیه طرح تحول همه جناح‌ها تمام قد از این طرح حمایت کردند.

فعالیت سلامتکده‌های طب سنتی و مطب‌ها مجزا می‌شود 
معاون طب سنتی وزارت بهداشت از انجام اموری از جمله حجامت و بادکش در مطب های طب سنتی خبر داد و این فعالیت‌ها را از وظیفه‌ی سلامتکده‌ها جدا دانست.

استانداردسازی مراکز مجری برنامه پزشک خانواده 
معاون بهداشت وزارت بهداشت از استانداردسازی 3 هزار و 848 مرکز مجری برنامه پزشک خانواده با استفاده از اعتبار 194 میلیارد تومانی خبر داد.

کمبود منابع در طرح تحول سلامت ما را بی‌خواب می‌کند 
وزیر بهداشت پیشرفت طرح تحول سلامت را وابسته به منابع و پایداری آن دانست و گفت: یکی از عواملی که ما را بی‌خواب می‌کند، موضوع کمبود منابع در طرح تحول سلامت است .

ارائه خدمات سرپایی در بخش خصوصی هزینه زیادی را به مردم تحمیل کرده است 
محمد آقاجانی معاون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به عدم تناسب ارائه خدمات سرپایی در بخش خصوصی و دولتی بیان کرد: 80 درصد از خدمات بستری در بیمارستان‌های دولتی و 80 درصد از خدمات سرپایی در بخش خصوصی ارائه می‌شود.

نرخ خدمات خارج از تعرفه همراه بیمار توافقی است 
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: نرخ ارائه خدمات خارج از بسته مصوب همراه بیمار، براساس توافق فرد و بیمارستان است

اولین پلی کلینیک خدمات سرپایی در گلستان به بهره‌برداری می‌رسد 
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در راستای ارائه خدمات سرپایی اولین پلی کلینیک در استان گلستان طی دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.