کارگردان نمایش «زمستونه» ضعف تئاتر کودک و نوجوان را در سطح پایین نمایشنامه‌ها نسبت به هوش کودکان دانست.

مرضیه کمالی دهقان کارگردان نمایش «زمستونه» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: قصه داستان ما در یک روز برفی رخ می‌دهد که به علت برف شدید تمام راه‌ها بسته شده و دختر یکی از خانه‌ها تصمیم می‌گیرد به بیرون برود تا چیزی برای خوردن پیدا کند که سر راه به یک گرگ زخمی بر می‌خورد.

وی درباره نمایشنامه خود و اقتباس آن از یک داستان خارجی عنوان کرد: نمایش را بر اساس یک قصه خارجی نوشته‌ام و آن را به یک نمایشنامه ایرانی تبدیل کرده‌ام و هدفم از اجرای آن نشان دادن صفات خوب در دیگران بوده تا کودکان متوجه شوند، همه آدم‌ها و یا حتی حیوان‌ها در وجودشان خوبی‌هایی هم وجود دارد. حال چه مقدارش کم باش و چه زیاد.

کارگردان نمایش «زمستونه» در خصوص فضاسازی و نورپردازی نمایش اذعان کرد: فضای جنگل و برف با نورپردازی‌های ویژه تصویرسازی شده و نمای داخل کلبه هم با نورهای گرم توسط پروژکتورها فضاسازی شده که مخاطب خودش را نزدیک به آن محیط  نمایش ببیند و برای کودکان ما باورپذیرتر بشود.

وی با اشاره به اینکه موسیقی بر نمایش غالب نشده مطرح کرد: متاسفانه نمایش‌های کودک و نوجوان مختص به موسیقی‌ شده و نکته آموزنده‌ای وجود ندارد. همچنین متن‌ها هم رو به ضعیف‌شدن رفته و برای کودکان امروزی سطحش افت کرده است.

کمالی دهقانی افزود: تقریبا نزدیک به دو ماه برای پیداکردن متن خوب و آموزنده وقت گذاشته‌ام تا آخر نمایشنامه‌ای را انتخاب کنم که درخور کودکان امروزمان باشد.

گفتنی است؛ نمایش «زمستونه» به کارگردانی مرضیه کمالی دهقان از 20 بهمن الی پنج اسفندماه در فرهنگسرای ابن سینا روی صحنه می‌رود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار