فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از جزئیات کشف درب 400 ساله مسجد محمدیه شهر نائین گفت.

محمد کربلایی فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خصوص جزئیات کشف درب مسجد تاریخی محمدیه شهر نائین به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: زمانی که سال گذشته درب قدیمی مسجد نائین به سرقت رفت ما در پی آن بودیم که هر چه سریعتر سارقان را دستگیر کنیم که دو ماه پیش خبری مبنی بر معامله‌ی این درب تاریخی به ما رسید.
 
وی ادامه داد: قرار بود قاچاقچیان آثار تاریخی این درب را معامله کنند که روز گذشته با تلاش ماموران یگان حفاظت طی عملیاتی این درب تاریخی را کشف و ضبط کردند و به میراث فرهنگی شهر نائین سپردیم.
 
کربلایی با اشاره به قدمت این درب تاریخی عنوان کرد: کارشناس میراث فرهنگی این درب را مربوط به دوره صفویه یعنی چهارصد سال پیش تخمین زده است.
 
وی خاطرنشان کرد: با وجود امکانات محدود و نیروی کم همه توان خود را برای حفظ آثار تاریخی به کار می‌گیریم تا این سرقت‌هایی که علیه میراث فرهنگی کشور شکل گرفته را به صفر یا حداقل برسانیم.

جزئیات کشف درب 400 ساله مسجد نائین/ با حداقل امکانات از اماکن تاریخی حفاظت می‌کنیم 

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در پایان گفت: طی آخرین جلساتی که با رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار کردیم قرار شد برای حفظ اماکن تاریخی از پهباد استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار