داور دوره‎‌های گذشته جشنواره شعر و داستان جوان سوره یكی از راه‌های رسیدن به تشخیص و تمایز در ذهن و زبان شاعرانه را تشكیل كارگاهی با این عنوان در جشنواره جوان سوره دانست.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ محمود حبیبی كسبی داور دوره های پیشین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، نیازسنجی برای تشكیل كارگاه های آموزشی را لازم دانست و خاطرنشان كرد: اساساً تشكیل كارگاه های آموزشی باید بر مبنای نیازهای جوانان كه شركت كنندگان اصلی این جشنواره هستند، صورت پذیرد و این مهم باید در راستای یك كار كارشناسی و تحقیقاتی به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان كرد: معمولاً گرایش بیشتر جوانان به حضور در كارگاه ها و نشست هایی است كه در آن به شعرخوانی و نقد آثار می پردازد و دوست دارند بیشتر از شناخت مباحث تكنیكی و آموزشی، ذوق و خلاقیت خود را تقویت كنند.

كارشناس واحد ادبیات حوزه هنری، تشكیل كارگاهی با عنوان راه های رسیدن به تشخیص و تمایز در ذهن و زبان شاعرانه را یكی از كارگاه های مفید و جذاب برای جوانان دانست و خاطرنشان كرد: با توجه به شباهتی كه در قلم شاعران وجود دارد می توان با تشكیل چنین كارگاه هایی با حضور اساتیدی كه به تمایز و تشخص ادبی رسیده اند، هنرمندان جوان را در رسیدن به یك امضای واحد و مخصوص هر شاعر كمك كرد.

این شاعر آیینی كشور، به سیاست گذاری زیربنایی این جشنواره در روزهای آغازین اشاره و اظهار كرد: در ابتدا بنا بر این بود كه پس از ارزیابی آثار در جشنواره های استانی، برگزیدگان آن ها وارد جشنواره منطقه ای شوند و پس از برگزیده شدن در این مرحله در جشنواره سالانه شعر و داستان جوان سوره حضور یابند یعنی نخبگان ادبی كشور از یك جوانه شروع كنند و سپس تبدیل به نهال و درخت شوند.

وی در این خصوص خاطرنشان كرد: این مهم تنها در صورت ارتباط مستمر داشتن  با آفرینش های ادبی استان ها و مشاركت هر چه بهتر در فعالیت های ادبی آن ها محقق می شود و می توان امیدوار بود كه شاهد تشكیل یك جشنواره ریشه ای باشیم.

گفتنی است، هنرمندان برای شركت در چهاردهمین جشنواره شعر و داستان جوان تا 7 اسفندماه فرصت دارند آثار خود را پس از ثبت نام و دریافت كد‌ رهگیری در سایت جشنواره به نشانی artfest.ir  به دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه همكف، دبیرخانه مركزی جشنواره‌ها ارسال كنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار