هفتمین جشنواره دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، فضایی برای تعامل نسل جوان با افراد با تجربه است.

افشین یداللهی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سطح آثار در هفتمین جشنواره فرهنگی داننشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: در بخش‌های نظم و نشر طنز، شعر کلاسیک، ترانه و شاهنامه و فن بیان و... آثار بسیار خوبی به دست ما رسیده است. شاید برخی از آن‌ها به پختگی لازم نرسیده باشند، ولی استعداد در آن‌ها بسیار مشهود است که با برگزاری کارگروه‌های آموزشی و یاد گرفتن یکسری از اصول، خیلی سریع به پختگی می‌رسد تا آثار خوبی را در آینده نزدیک ارائه بدهند.

یداللهی با اشاره به دلایل برگزاری این جشنواره گفت: در واقع یکی از دلایل برگزاری این جشنواره کشف آثار و هدایت آن‌ها به سمت تولید آثار بهتر و پخته‌تر است تا در جامعه هنری و فرهنگی افراد مستعد و جدی را وارد کنیم.

ناگفته نماند تعداد کسانی که در این عرصه جدی بوده‌اند، زیاد است و همین مسأله باعث خوشحالی همه داوران و دست‌اندرکاران جشنواره است.

وی با بیان دیگر اهداف هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: این جشنواره فضایی را برای تعامل افراد جوان و کسانی که تجربه بیشتری دارند فراهم کرده است. این موقعیت علاوه بر ایجاد انگیزه افراد باعث رقابت و تلاش برای خلق آثار بهتر نیز خواهد شد. زیرا ما امروزه نمی‌توانیم کسی را مجبور به خلق هنر کنیم، ولی با ایجاد فضایی سرشار از انگیزه و حضور افراد با تجربه این کارشدنی است.

یداللهی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه من خود نیز یک پزشک هستم و با وزارت بهداشت در ارتباطم، قطعا هر کاری که از دستم بر بیاید دریغ نمی کنم.

این شاعر در ادامه از رضایت خود در خصوص روند جشنواره گفت: تا به امروز کارها خوب جلو رفته است و دبیران هم کار خود را به خوبی انجام داده‌اند. ضمن اینکه محمدعلی بهمنی نیز به دلیل منزلتی که دارند با دبیر افتخاری در بخش ادبی به جشنواره اعتبار بخشیده‌اند و تأیید داوران توسط محمدعلی بهمنی صوت گرفت. من نیزبه عنوان دبیر تخصصی جشنواره و با همکاری دیگر داوران و کمک‌ محمدعلی بهمنی آثار را به طور تخصصی بارم‌بندی کردیم و به شرکت کنندگان امتیاز دادیم.

علاوه بر این خوشبختانه عواملی که در وزارت بهداشت مسئولیت‌های هماهنگی و اداره این مسیر را در کارهای جنبی به عهده داشتند، به خوبی به وظیفه خود عمل کردند و ما به زمانبندی مطلوب خود رسیدیم.

افشین یداللهی در پایان افزود: تعداد آثار در بخش ترانه حدود صد اثر بوده است، و احتمال در نهایت سه نفر برگزیده خواهیم داشت.



انتهای پیام/ 




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.