فرمانده انتظامي چهارمحال و بختياری، از تدوين و اجرای طرح جامع امنيت انتخاباتی در استان خبر داد.

به گزارش حوزه استانهای گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار نورعلي ياري، در نشست توجيهي نامزدهاي انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در چهارمحال و بختیاری گفت: اين طرح به همه شهرستان ها و ستادهاي انتخاباتي استان ابلاغ شده است.
 
وی افزود: تمام ساز و كارهاي لازم براي برقراري امنيت و حفظ آرامش برگزاري يك انتخابات سالم و قانوني فراهم شده است.

یاری، با اشاره به استفاده از ظرفيت پليس افتخاري جهت تأمين هر چه بيشتر امنيت انتخابات گفت: بر اساس قانون، وظيفه تأمين امنيت انتخابات بر عهده نيروي انتظامي است و سپاه پاسداران نيز به عنوان نيروي پشتيباني كننده، پليس را در انجام اين وظيفه  مهم و حساس ياري مي كند.

فرمانده انتظامي استان چهارمحال و بختياري، حضور حداكثري مردم در پاي صندوق هاي رأي را نشانه اقتدار نظام اسلامی دانست و تصريح كرد: ضروري است تا همه  دلسوزان نظام با همراهي و همكاري نهادهاي امنيتي و انتظامي براي برقراري فضاي امن و آرام، در تحقق اين مهم تلاش كنند.

یاری با اشاره به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب در زمينه حفاظت از راي مردم به عنوان حق الناس تاكيد كرد: صيانت از رأي مردم، يكي از مهم ترين وظايف دست اندركاران انتخابات است.

وی، زير سوال بردن انتخابات را از تخلفات انتخاباتي دانست و افزود: بر اساس موازين قانوني، هر گونه اظهار نظري كه سلامت انتخابات را زير سوال ببرد، مجاز نیست.

ياري، عدم رعايت دقيق قانون تبليغات انتخابات، اعلام زود هنگام نتايج انتخابات، انتشار هر گونه مطالبي كه منجر به هتك حرمت افراد شود، استفاده از امكانات دولتي، و دامن زدن به اختلافات قومي و قبيله اي را از ديگر اقدامات خلاف قانون دانست و گفت: داوطلبان و ستادهاي تبليغات انتخابات بايد در رعايت اين نكات دقت نظر ويژه اي داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد: با رعايت همه موازين قانوني و با حركت در چارچوب هاي تعريف شده، از ايجاد هر گونه تنش انتخاباتي جلوگيري شود.
 
انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه ۷ اسفندماه امسال همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار