داور دوره‌های پیشین جشنواره شعر و داستان جوان سوره یكی از دلایل ماندگاری این جشنواره را به‌روز شدن و هماهنگی با تغییرات صورت گرفته در جامعه و دنیای ادبیات دانست.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ علی محمد مؤدب داور دوره های پیشین جشنواره شعر و داستان جوان سوره، وجود این گونه جشنواره ها را برای شاعرانی كه در ابتدای كار هنری خود هستند ارزشمند دانست و خاطرنشان كرد: برای شاعران جوانی كه تازه به عرصه شعر وارد شده اند و جز در چند محفل ادبی، مكانی را برای عرضه شعر خود به مخاطبان انبوه ندارند، این جشنواره  می تواند روزنه ای از امید را در دل آن ها روشن نگه دارد.

وی ادامه داد: جشنواره شعر و داستان جوان سوره یكی از جشنواره های موفق در حوزه ادبیات است كه توانسته در طول سال های  فعالیت خود چهره های زیادی را به جامعه ادبی كشور معرفی كند.

وی تشكیل اتاق فكری با حضور بزرگان عرصه ادبیات را به مسئولان این جشنواره پیشنهاد داد و اظهار داشـت: باید این اتاق فكر كه در طول سال فعالیت دارد به ارزیابی و رصد فضای ادبی كشور و تحولاتی كه در طول سال بر این فضا حكم فرما بوده است، بپردازند و اگر سیاست های غلطی از گذشته وجود دارد آن ها را مورد بازنگری مجدد قرار دهند.

شاعر مجموعه شعر «سفر بمباران» ادامه داد: جشنواره اگر با زمان و نیازهای روز حركت نكند و در سیاست گذاری های خود انعطاف نداشته باشد و تغییر نكند به زودی از صحنه رقابت كنار می رود و دیگر هیچ اثری از نام آن باقی نمی ماند.

مؤدب تصریح كرد: به زعم بنده یكی از دلایل ماندگاری جشنواره شعر و داستان جوان سوره، همین به‌روز شدن با تغییرات صورت گرفته در جامعه و دنیای ادبیات است كه توانسته این جشنواره را به مدت 14 سال و در شرایط حرفه ای حفظ كند.

این شاعر آیینی در پایان تصریح كرد: به نظرم جشنواره جوان سوره باید مانند نام خود پیوندی میان ادبیات انقلابی و دینی بزند و خلاقیت را سر لوحه كارخود قرار دهد تا در سال های آینده به عنوان اهرمی اصلی برای ادبیات كشور به شمار رود.

گفتنی است، هنرمندان برای شركت در چهاردهمین جشنواره شعر و داستان جوان تا 7 اسفندماه فرصت دارند آثار خود را پس از ثبت نام و دریافت كد‌ رهگیری در سایت جشنواره ( artfest.ir ) به دبیرخانه جشنواره به نشانی: تهران، خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، طبقه همكف، دبیرخانه مركزی جشنواره‌ها ارسال كنند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار