رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید کمیته پیگیری مطالبات کشاورزان و دامداران استان قم تشکیل شود، گفت: این کمیته می‌تواند به حل مشکلات کشاورزان کمک شایسته‌ای داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی لاریجانی صبح امروز در دیدار با اعضای اتحادیه کشاورزی و دامپروری و نظام مهندسی استان قم ،گفت: باید از بخش کشاورزی و دامداری کشور حمایت شود چون امنیت غذایی موضوعی مهم در هر کشوری است.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اقتصاد کشورهای مختلف، کشاورزی قادر رقابت با دیگر بخش‌ها نیست، افزود: به همین دلیل است که دولت‌ها از بخش کشاورزی حمایت می‌کنند تا به امنیت غذایی کشور خود کمک کنند.

 وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حمایت از بخش‌های مختلف کشاورزی تاکید ویژه دارند،گفت: سیستم‌های گلخانه‌ای و آبیاری تحت‌فشار از جمله پروژه‌های مهمی است که اجرای آن نیازمند هزینه‌های بسیار است، اما به‌دلیل کمبود منابع آبی مجبور به اجرای آن هستیم.

 لاریجانی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بودجه‌های سالیانه اعتبار خوبی برای اجرای این سیستم‌های نوین آبیاری در نظر گرفته‌اند، بیان کرد: سال گذشته یک‌هزار میلیارد تومان بودجه مازاد بر اعتبارات در نظر گرفته شده، در دولت به این بخش اضافه شد تا شاهد سرعت بیشتری در اجرای پروژه‌ها باشیم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از بخش دامداری کشور صیانت شود، اظهار کرد: حمایت از این حوزه به برنامه‌ریزی نیاز دارد، چرخه اقتصادی کشور امروز به سمت سیاست‌های حمایتی حرکت می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه باید سیاست‌های حمایتی با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند،گفت: خرید تضمینی محصولات از مواردی است که اهمیت بسیاری دارد، باید این اقدامات انجام شود که کشاورزان و دامداران دچار آسیب نشوند.

 لاریجانی در پایان  با بیان اینکه باید کمیته پیگیری مطالبات کشاورزان و دامداران استان قم تشکیل شود، تصریح کرد: این کمیته می‌تواند به حل مشکلات کشاورزان کمک شایسته‌ای داشته باشد.

انتهای پیام/ج

  

برچسب ها: قم ، کمیته ، پیگیری ، مطالبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار