مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان خواستار تامین چهار میلیارد رالز اعتبار تعمیر و نگهداری دستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ احمدرضا لاهیجان زاده امروز گفت: 21 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان فعال است که نیاز به اعتبار ویژه برای تعمیر و نگهداری این ایستگاه ها داریم.

وی افزود : پارسال هیچ اعتباری از سوی ستاد بحران استان و کشور برای آنها دریافت نکردیم و حتی هزینه اینترنت این ایستگاه ها را نمی توانیم بپردازیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : ماهانه 30 میلیون رالن برای هزینه تعمیر و نگهداری این ایستگاه ها نیاز است و قرار بود پارسال برای این ایستگاه ها چهار میلیارد رالو اختصاص یابد که این اعتبار هنوز محقق نشده است.

لاهیجان زاده با اشاره به مشکل اتصال اینترنت ایستگاه های پایش هوا در استان افزود : اینترنت این ایستگاه ها با وقوع گرد و غبار قطع می شود و در روزهای اخیر اینترنت 70 درصد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در استان قطع بود، این در حالیست که سرعت عمل در روزهای گرد و غباری بسیار اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: مشکل اینترنت این ایستگاه ها تنها با کشیدن چند متر سیم قابل حل است ، اما با وجود چند  بار مکاتبه در سال جاری  با شرکت مخابرات و واریز 300 میلیون رالا به حساب آنها این مشکل تا کنون مرتفع نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: میزان آلودگی هوا روز شنبه در اهواز به 9 هزار و 977 میکروگرم بر مترمکعب (66 برابر حد مجاز) و در آبادان به 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب رسید.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.