رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا از تحت پوشش قرار گرفتن تست سل و بروسلوز دام های این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا سلطانی بیان داشت: در راستای برنامه های سازمان دامپزشکی کشور اکیپ مبارزه با بیماریهای دامی شهرستان بر روی تعداد 725 رأس دام سنگین عملیات تست سل و بر روی 30 رأس دام سنگین ملیات تست بروسلوز را انجام دادند.

وی بیماری سل و بروسلوز را از مهم ترین بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام دانست و گفت: بهترین و موفق‌ترین روش‌های پیشگیری از سل گاوی رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای از جمله اعمال اصول امنیت زیستی، پاکسازی و ضدعفونی محیط و محدود کردن تردد دام‌های پرخطر است.

سلطانی واکسیناسیون دام‌ها، شناسایی کانون‌های آلوده و رعایت بهداشت در دامداری‌ها را از روش‌های پیشگیری و کنترل بیماری بروسلوز عنوان کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا ضمن هشدار به مدیران واحدهای دامداری در خصوص ورود و خروج بدون مجوز دام از دامداری‌ها خاطرنشان کرد: در مجموع 1 رأس دام رآکتور سلی و 3 رأس گاو و گوساله راکتور مثبت بروسلوزی شناسایی و پس از  کشتار، معدوم سازی شدند.

در سال جاری نیز بر روی 10 رأس اسب واجد شرایط طی دو مرحله با فاصله 21 روز تست مالئیناسیون (مشمشه) انجام شد که خوشبختانه مورد مثبتی گزارش نشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خوزستان ، تست ، سل ، بروسلوز ، دام ، اندیکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.