معاون سفیر استرالیا در ایران در سفربه چابهاربرگسترش روابط تجاری باایران تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،زاهدان،"تیم پترسون" معاون سفیر استرالیا در ایران در راس هیاتی بلند پایه در سفر دو روزه ی خود به منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار از بخش های مختلف این منطقه بازدید و پتانسیل های اقتصادی آن را به منظور جذب سرمایه گذاران کشور متبوع خود مورد بررسی قرارداد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در نشست با هیات استرالیایی با اشاره به فرصت پیش آمده در روزهای پساتحریم جهت سرمایه گذاری کشورهای مختلف گفت: استرالیا به عنوان کشوری که می تواند از این فرصت استفاده و حجم بالایی از سرمایه گذاری های خارجی خود را در این منطقه انجام دهد.

حامدعلی مبارکی افزود: تکنولوژی های پیشرفته ی تولیدی و صنعتی کشور استرالیا به خصوص در زمینه ی پزشکی از راه دور، دامپروری و تامین گوشت و آب شیرین کن زمینه های خوبی هستند که انتقال و سرمایه گذاری آن در منطقه آزاد چابهار باعث توسعه اقتصادی دو جانبه خواهند شد.

وی با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری استرالیا و منطقه آزاد چابهار بیان کرد: با توجه به تسریع در ایجاد زیرساخت های بندری، گردشگری و ترانزیتی و تقاضای سرمایه گذاری در زمینه های محتلف، سرمایه گذاران استرالیایی می توانند به صورت مشترک نسبت به سرمایه گذاری در این منطقه اقدام کنند.

"تیم پترسون" در این نشست گفت: ما درصدد هستیم ضمن به دست آوردن جایگاه قبلی پیش از تحریم ها که کشورمان رتبه اول مبادلات را با جمهوری اسلامی ایران از بین کشورهای خاورمیانه داشته در دوره ی پساتحریم نیز بتوانیم این جایگاه را ارتقاء دهیم.

معاون سفیر استرالیا در ایران افزود: در آینده ای نزدیک یک هیات اقتصادی متشکل از وزیر بازرگانی و سرمایه گذاران کشورمان، جهت بررسی زمینه های مختلف سرمایه گذاری به منطقه آزاد چابهار سفر خواهند کرد.

معاون سفیر و "ویلیام لادر" دبیر دوم سفارت استرالیا در ایران و هیات همراه ضمن نشست با مدیران معاونت سرمایه گذاری سازمان، نماینده وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار از طرح توسعه بندر شهید بهشتی و اسکله شهید کلانتری، مراکز تجاری، تولیدی و صنعتی و سایت پترشیمی نگین مکران و جاذبه های گردشگری بازدید کردند.

انتهای پیام/پ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار